vrijdag 22 maart 2013

Stoffen cupcakes en grany's haken


Vrijdag 22 Maart
Stoffen Cupcake,
Op een verkoping heb ik een poosje geleden zo'n leuke stoffencupcake gekocht met de bedoeling om die een keer na te maken! Maar dat is een werkje wat veel tijd en geduld kost, maar van de week is dat gelukt. Want ik heb een spataderoperatie gehad en moet je een beetje rustig aan doen.
Eerst mijn voorbeeld een beetje uit elkaar gehaald (zie foto) wat kwam daar een hoop vulsel uit! Het rondje stof overgetrokken. Een roos opgemaakt van een reepje stof wat je draait, kantje, lintje strikje erop en dan het rondje gerimpeld met heel stevig draad! De cupcake gevuld met kussenvulsel en weer vastgetrokken met een touwtje door het yzeren cupcakehouder heen! Nog wat opgesierd met een roosje,parelspeldjes en klaar zijn mijn cupcakes zonder oven!
k heb 3 verschillende stofjes gebruikt en allemaal anders opgemaakt,die roze zijn echt snoepies he?
En die zart witte cupcake past leuk bij een trendy intrieur!



Granny square haken,
Op verschillende blogs had ik gelezen dat als je eenmaal aan granny's haken begint je niet meer kan stoppen!! Nu een zere hand want....
Gisteravond heb ik een workshop gevolgd bij Steek voor Steek in Bleskensgraaf. Een hele mooie winkel, leuke mensen en heel veel keus. Je moet er zeker eens een keer gaan kijken! Het patroon cirkel granny heb ik uitgekozen voor beginners, ik kan wel haken maar patroon lezen!? O,o je stokjes tellen! Oeps ik heb het verschillende keren uitgehaald dus toch niet voor niks naar de workshop geweest ,want ik kom er toch om wat te leren! Maar het is gelukt, zie het resultaat vandaag nog een bijgehaakt en heb op de blog Blij met draadjes het basispatroon opgezocht en ja, helemaal alleen gehaakt (de effen roze op de foto) Ik denk dat het een kussen wordt en op de foto zie je mijn fantasie!
Ja een gewaarschuwd mens......... is verslaafd aan granny"s haken!!!


5 opmerkingen:

  1. Je cupcakes moet ik in het echie zien,ze zien er leuk uit maar ik kan het niet heel goed zien..of moet ik een bril(ja dus..maar ja nu er nog aan toegeven!) En die granny's...heerlijk om te doen.ik heb er al heel veel gem(h)aakt vanaf jan 2013. Succes. vrolijke kleurtjes trouwens.! Beterschap met je been.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wat zie ik?? langzaam maar zeker krijgt je blog steeds meer vorm!! Mooi!!.Al doende leert men.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan op de foto klikken he,dan word het groter!
      Je wilt ze gewoon zien Ha,ha

      Verwijderen
  3. je cupcakes zien erg fleurig en leuk uit!!

    gr,gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, haken is verslavend, en zeker granny's!
    Je cup-cakes zien er ook heel leuk uit.
    En steek voor steek is een aanwinst voor de polder, vind je niet?
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen