zaterdag 16 maart 2013

Vlinder en Paascake

                             
                                                     Zaterdag 16 maart

                                            Vlinderschilderij en Paascake

Een poosje geleden had ik een gesprek met een juf van een andere school over handwerken.
En dat word niet op elke school gegeven!Maar bij hun ook en ze zei ik zoek de handwerkjes op van mijn dochters en mischien doe je dan nog wel iedeen op! Wel leuk dat ze alles bewaart!
Een hele tas met verschillende soorten handwerkjes!
We waren helemaal weg van de vlinderschilderij!
En die hebben we nagemaakt  en nog eigen crea aan toegevoegd!
De vlinder is gemaakt van verschillende kleurtjes vilt,em met de festonsteek de omlijsting afgewerkt.
De achterkant is van een kartonnendoos en daarop fiberfil .
En zie het resultaat! We vonden het heel leuk geworden en gaan het zeker een keer op school met handwerken maken!
Het strikje er op is uit nood geboren,in mijn haast leg ik het lapje met vlinder erop,bij mijn ondergrond stof  en ben lekker aan het knippen en ja hoor,knip ik in het vilt het hoekje eraf.
Zo zie je haastig spoed,met een strikje erop komt het goed!






                                                        Paascake


Ondertussen nog druk bezig geweest voor de Schutse verkoping die 13 april gehouden word in Alblasserdam.
Mijn bloemstukjes van zijde en foam bloemen moesten af,want we hadden een workshop afgelopen donderdag en dan moet mijn workshopruimte,wat ook mijn knutselruimte is ,weer netjes zijn!
en dat is een hele klus,want je weet als je aan het knutsellen gaat.....
En dan wil ik het ook gezellig inrichten!
Op de foto's kun je o.a. zien wat ik gemaakt heb,en niet aleen trendy tinten grijs,zwart wit,maar ook roze enz die zitten in een doos op de foto.
Bloemstukjes voor elk budget!
Voor de workshop heb we deze keer geen cupcakes gebakken,maar een cake met glazuur erop en geel strooisel,en eitjes door de helft gesneden en erop en opzij geplakt!
Mijn curcisten vonden het heerlijk,het geheim was ik had er een beetje appel ingedaan,dan is de cake niet zo droog en een beetje rum!Door de rum ruikt en smaakt de cake zo heerlijk!
Het was weer een hele gezellige workshop( door de rum mischien ,ha,ha) en ze gingen met een leuk resultaat naar huis!

                                               
                                                   De bloemstukjes
                                                 De paascake

2 opmerkingen:

  1. Tsjonge wat ben je toch een bezig bijtje!! Grappig om zo weer op nieuwe ideetjes te komen via via. Vinden ze vast erg leuk om te doen op handwerkles! Mmm je cake ziet er heerlijk uit,groeten Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij maakt er echt iets gezelligs van !
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen