vrijdag 19 juli 2013

Vlinder,poeziealbum,Juf bedankt!

                                            Vrijdag 19Juli,

                         Vlinder,poeziealbum,Juf bedankt!

En ook bij ons is het nu VAKANTIE!
Maar eerst nog de laatste werkjes van handwerken op school afgemaakt,omdat er al een paar meisjes klaar waren heb ik nog een ander werkje verzonnen.
Van een oom heb ik gordijnstoffen gekregen en daar zat deze leuke vlinder bij!
De vlinders uitgeknipt,fiberfill eronder en vast geborduurt op het stof!
versiert met wol van de action,lintje en allerlei versierdingen ,hartjes bloemen,knoopjes opgeplakt!
Bij gebrek aan tijd hebben we wel heel veel geplakt,maar het resultaat was leuk en de meisjes vonden het helemaal geweldig dat ze het toch af kregen voor de vakantie!
Het voorbeeld heb ik uit Eline's Huis boek en dan een eigen draai aan gegeven!
                             
                                               Dit is mijn voorbeeld.

 
En dit van de handwerkmeisjes!
(Ik zie op mijn foto wat kreukels,heb het een paar keer in mijn tas meegesjouwd)
De andere waren druk bezig hun gehaakte telefoonhoesje af te maken,wat een klus was dat voor ze !
Maar ze zijn wel leuk geworden hoor,soms een beetje scheef,maar alle begin is moeilijk!
 
 
En dan de vraag van een meisje;Juf wil je in mijn poezie schrijven?
En dat heb ik gedaan nog even voor de vakantie,heb het indezelfde stijl als het handwerken gehouden(we hebben van deze stof ook leuke schilderijtjes van gemaakt,daar heb ik in een andere blog over geschreven)
 
En dan heeft mijn zoontje ook afscheid van de juf,de laatste schooldag!
Ik had nog wat kadootjes over van mijn verkoping!
Een leuke pot deze gevuld met pepermunt .
En een label leuk versiert met een door mijn zoontje geschreven BEDANKT JUF!
Zie je ook die mini potloodjes hangen,leuk he?
Een klein werkje maar kost toch altijd meer tijd dan je denkt!

 
En dus voor ons nu de zomervakantie aangebroken,en gaan we het bloggen op een laag pitje houden!
Lekker even weg,leuke dingen met het gezin ondernemen en ....
Even rust............ en inspiratie opdoen...........of ontspannen in de tuinstoel met een handwerkje!
Wij wensen iedereen ook een FIJNE VAKANTIE TOE!
DE ZONNIGE CREA-ROOSJE GROETEN!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

5 opmerkingen:

  1. Jij ook een hele fijne vakantie. Geniet van de rust en je gezin en natuurlijk ook van de handwerkjes. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellige werkjes zeg.Het is toch steeds weer een uitdaging om iets gezelligs te verzinnen. Knap hoor, En het juffenkado is lekker en ziet er leuk uit.Geniet van je rust.Fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om te zien dat je zulke grappige dingen maakt op school.Heel anders als vroeger.Zo stimuleer je wel,dat de meisjes van handwerken of knutselen gaan houden.Een cadeautje zit soms in de kleine eenvoudige dingen.Een lekkere pot met snoep,altijd leuk.
    Een goede en fijne vakantie
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super leuke dingen heb je weer gemaakt echt handwerk!
    doe mij aan vroeger denken toe ik op de lagere school met andere meisje een heel quilt kleed voor aan de muur gemaakt hebben..

    en de weck-potjes zien erg gezellig uit.

    liefs Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk blog heb je, ben zelf ook gek op bloemen/boeketjes.
    Je 17de volger is een feit!
    Leuk idee zeg, voor de juffen,combinatie van kleuren erg leuk. De draadmandjes waar de potjes in staan maken het helemaal af!
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen