vrijdag 30 augustus 2013

Kokkels eten,verjaardagtaart,cupcakeslinger,bruidswerk!

                                     Vrijdag 30 augustus.

                           Kokkels eten,verjaardagtaart,cupcakeslinger,bruidswerk!

En dan nu na een lange tijd weer een blog van mij,niet dat ik niets doe maar simpelweg niet heb geblogd,ook om verschillende omstandigheden.
Mijn schoonvader heeft een ernstig ongeval gehad met de fiets in de 1e week van de zomervakantie,na weken van hoop en vrees mag het op dit moment stabiel gaan maar ligt nog in coma ,dus het is nog zorgelijk allemaal!
Dus al onze plannen worden dan ineens anders,we zijn toen de kritieke toestand voorbij was wat later op vakantie gegaan en hebben we de ziekenbezoeken enz  gewoon tijdens onze vakantie gedaan.
Ik houd niet zo van die prive verhalen maar ik kan er toch nu niet omheen!
Dus een blog met een beetje.......
                                         
Kokkels zoeken!
De jongens hebben op een middag samen met een meneer die veel van de zee wist kokkels gevangen!
Erg leuk om te doen en niet moeilijk,maar je moet de plekjes weten.
En toen mocht ma de kokkels koken!
Op het internet opgezocht,wat tips van mijn tante en koken maar!
Ze zijn kleiner als mossels,lekker met stokbrood of friet(zeeuws)
En de lege schelpen bewaart natuurlijk!
 
 
Het ziet er niet zo mooi uit he? Op de bovenste foto liggen er wat op een bordje ze zijn wel lekker hoor!
 
De verjaardag taart!

 
En dan nog in de vakantie onze jongste zeven jaar!
dus dat word taart bakken!
En ik dacht dat ik nog een heleboel kaarsjes had,maar ik had ook mijn bakspullen een poosje geleden opgeruimd,dus had ik nog vuurwerk!
Dat is toch wel helemaal geweldig!
Omdat ze allemaal niet van marsepein houden,maak ik dan maar een slagroomtaart!
 
Cupcakeslinger!
En bij een verjaardag horen slingers,we hebben er zelf een gemaakt van de action!
Een heel werk vonden we het nog!
,En we hadden een week lang feest,want elke morgen was er wel een stukje van een cupcake afgevallen,geen goede zelfklevend tape dus!Maar een pot lijm doet wonderen!
 
 
 
Gezellig hoor deze laten we dus nog even hangen!
 
Bruidswerk!
Vandaag 30 augustus trouwen Martin en Ineke en daar mocht ik het bruidswerk voor maken,
en dan in de tinten roze en creme rozen!
Kijk zelf maar hoe mooi het allemaal geworden is!



  de bruidegomcorsage





En dan nog de gastencorsage''s die we van de licht roze roos gemaakt hebben !
En de kindercorsage"s en zelfs voor baby's! dat hebben we met tule en gipskruid gedaan en een leuk hartje ingeplakt!
We moesten er heel wat maken een grote fam!

Dit is een oudercorsge's,mooi he? met die parel erin!
 
En dan van de overige bloemen maak ik nog een boeketje voor mijn buurvrouw die mijn plantjes en post heeft verzorgd tijdens de vakantie!
Zo dat was het weer van crea-roosje,ik hoop dat jullie genieten van de foto's!
En welkom nieuwe volgers!
 

5 opmerkingen:

  1. Wat een nare start van de vakantie zeg! En nog steeds in coma....heftig!
    Mooie taart gemaakt (alsnog proficiat) en het trouwboeket en corsages heb je prachtig gemaakt. De oudercorsage vind ik persoonlijk erg mooi.
    Groetjes Patricia
    p.s: er loopt nog een give-away t/m 15 september op mijn blog dus als je zin hebt, waag dan een kansje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte met je schoonvader,je ziet het je maakt plannen en het kan zomaar anders zijn...Wat een leuke slinger met de cupcakes,en de echte taart ziet eruit om op te eten,ik doe het je niet na! Prachtig bruidswerk weer.Groet Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge zeg, dan is je vakantie wel even heel anders, dan je je voorstelt. Sterkte hoor! Het bruidswerk is echt prachtig! Mooie kleuren. Overigens ook nog gefeliciteerd met de verjaardag van je jongste. 7 alweer, het gaat echt snel hè. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie vakantie begon niet onbezorgd...
    Dan veranderen plannen inderdaad ineens. We hopen dat de situatie van je schoonvader weer mag verbeteren.
    Een gezellige slinger maakte je voor de verjaardag met een lekkere taart zo te zien! En je kon je creativiteit weer aardig kwijt in het bruidswerk; Prachtig!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Crea Roosje,
    Leuk om weer een blog te lezen. Jullie hebben geen vakantie gehad zonder zorgen, maar ik hoop dat het nu beter gaat. Prachtig die bloemen creaties!

    BeantwoordenVerwijderen