zaterdag 26 oktober 2013

Granny's kussen,appelflappen en nog meer......

                                           
                                Granny's kussen,appelflappen en nog meer...

                                         zaterdag 26 oktober.

Ja en daar zijn ze dan mijn Granny's kussens!
Een heel werk maar leuk om te doen,als je eenmaal bezig ben met het haken,ja dan raak je soort verslaafd!

 
 
Het  ene kussen heb ik de granny's aan elkaar genaaid en de andere aan elkaar gehaakt!
Ik heb het met de hand vastgenaaid aan het kussen,jammer dat ik van de achterkant geen foto gemaakt heb, maar die is van grijs met witte hartjes!
Het staat erg vrolijk op mijn grijze bank!
En ik had nog een verjaardag van een van mijn zoons,en natuurlijk zelf gebakken taart want dat is het lekkerst! dat vinden ze hier vooral appeltaart!
maar ik heb ook nog een taart van mos gemaakt met roosjes lekker in de herfstsfeer!

 
 ik had nog een paar roosje over en dat in mijn zelfgekochte vaasjes gedaan!
deze kan je natuurlijk ook zelf maken maar... gemak dient de mens!

              En zo staat alles gezellig bij elkaar en dan koffie!!! met Taart!!

                                              Appelflappen.

Het is hier herfstvakantie en mijn vriendin komt een dagje,dus dacht ik weet je wat ik bak appelflappen!
Maar dan van zelfgemaakt bladerdeeg ,gezond en zonder E!
Wat een werk en tijd kost dat zeg!!! uitrollen,tot een lap,30 min laten rusten in de koelkast en dat een paar keer!
                 

 Zie het resultaat! het ziet er niet uit! met palmsuiker er op!
 Gelukkig nog een pakje bladerdeeg in de vriezer en van koopmans is ook zonder E!
Honderd keer sneller gemaakt!
En zie dit durf ik te serveren bij de koffie!
mijn vriendin wilde ze toch proeven we hebben er een grote toef slagroom opgedaan!!! oeps voor de weegschaal! je snap wel we hebben wel gelachen!
 Van mijn vriendin kreeg ik (ze komt van flakkee) Ook iets zelfgebakken!
Kruukplaetjes! lekker hoor! dit is een koekje van flakkee!
In een leuke bus gedaan,bedankt vriendin we hebben gesmuld met z'n allen!

 Van haar dochterje kreeg ik ook iets zelfgemaakt,in een schaal had ze een herfst stukje gemaakt(geplakt)Erg lief van haar en ze weet dat ik van zelfgemaakt houd!
we zijn 'smiddags met de  kinderen lekker naar de kinderboerderij geweest!
Het was een fijne dag met elkaar ,weer lekker bijgekletst!




 We hebben prachtig weer gehad in de herfstvakantie we hebben een dagje Zeeland gedaan en
een dagje naar de Veluwe!
En toen kwamen we zo'n mooie paddenstoel tegen,en zelfs een ree!
Geweldig,lekker genieten van de natuur!
 
 Na gedane arbeid,

Want ik houd ook van een opgeruimd huis!

lekker even lezen in Daphne's Diary kwam ik dit gedicht tegen!
Alleen je hoofd even scheef houden ik kreeg het niet gedraaid(ha ha)

 
Mijn workshop ruimte ook helemaal startklaar gemaakt dus......
De Crea-roosje groeten
Ik vind het leuk als je een reactie achter laat!
 
 

5 opmerkingen:

  1. Echt herfstvakantie zeg! Je kussens zijn leuk geworden! gr. Hennie p.s. volgens mij heb jij een aantal leuke give aways gewonnen, gaaf hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Her was echt super gezellig!
    En de appelflappen waren echt lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zijn je kussens geworden! Ook leuk om het verschil te zien van aan elkaar zetten. Ik ben een fan v/h aan elkaar haken. Je taart is ook weer prachtig...ziet er weer heel gezellig uit zo bij elkaar. Groet uit de polder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kussens zijn echt heel erg mooi geworden. Ik ben ook bezig met een granny square kussen maar het schiet nog niet erg op...

    BeantwoordenVerwijderen