woensdag 8 januari 2014

Zeeuwse bolussen ,lemoncheescake en....

                                         Woensdag 8 Januarie,

Zo eerst eens een blog schrijven in het nieuwe jaar,wij willen jullie allemaal een goed,gezond en creatief nieuwjaar toewensen!

                                    Zeeuwse           Bolussen

In het oude jaar had ik nog een pakketje in de kast liggen om bolussen te maken !
Even gekeken hoe het moest,en hupakee in mijn broodbakmachine laten rijzen,toen op het internet gespeurd hoe verder,oef rijzen ,en dan maken en weer laten rijzen.
Lekker kleverig goedje maar gelukt en lekker de laatste ronde voor de nieuwe houtkachel laten rijzen! Onze houtkachel die nu de centrale verwarming verwarmt had wat opstartproblemen,maar snort nu lekker ons hele huis warm.
Heerlijk gesmuld van die lekker Zeeuwse bolussens! het zijn ook de lekkerst he?!!
Van de rest van het donkere basterdsuiker heb ik nog 2 cake gebakken met appel,peer en banaan.!




En toen zijn we heerlijk naar Zeeland met z'n allen gegaan om daar Oud en Nieuw te vieren!
Even lekker ertussen uit na al die decemberdrukte!


en ook wij hebben goede voornemens dit jaar en een daarvan is gezonder koken!


Met behulp van deze kookboeken!
En heb ik uit het boek Smakelijk de Lemon Cheesecake gebakken!
Zij heeft ook een blog www.smakelijck.nl

 

                                             Dit is het recept.


En zo gebakken ik heb er wel wat vanillesuiker doorgedaan.
Ik kreeg visite en dacht zullen ze dat wel lekker vinden?
Vond het wat zuur smaken,en heb wat biologische jam opgedaan met een toef  slagroom!(oef)


Zo ziet het er al heel anders uit he!
Het was apart lekker!!
Maar ma zei de rest van de fam:  geef mij maar appeltaart!  (grrr) ipv die aparte dingen!

                            Bedankje via de post!

Mijn nicht heeft een baby gehad en had een kadootje voor haar gemaakt,en heeft ze mij daarvoor nog een bedankje opgestuurd!
Bedankt nicht van de blog www.bijdehandwerkblogspot.nl
We zijn ook nog haar dochter wezen bewonderen in de vakantie! leuk hoor!
Op de foto zie je ook nog een kopje staan met kaarsvet erin gedaan ,heb ik ook als een bedankje gehad voor een workshop geven! Leuk he? heb voor de foto even aangestoken!



En dan had ik nog een sjaal liggen die nodig afgebreid moest worden!
In de luiewijven steek gebreid!

 
Dit was het weer voor deze keer!
Ik ga nu het boekje calorieën tellen weer opzoeken!
Want je kan wel lekkere dingen maken......
 
En van de zon genieten
dus even een stevige wandeling maken!
want de sneeuw komt eraan! (zeggen ze)
 
Allemaal de lieve Crea-roosje groeten!


















7 opmerkingen:

  1. Zou het echt: de sneeuw??? Je kunt het je bijna niet voorstellen. Lekkere dingen gemaakt zeg, mjammie. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed voornemen! En wat ziet het er allemaal lekker uit!! mmm En het verhaal cheesecake ken ik..hier hetzelfde:lekker voor een keertje maar toch liever een 'gewone'taart.Je sjaal is mooi geworden de naam v/d steek past alleen niet bij jou hoor,je bent zo actief.Gr. v/d N-Z

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geschreven, volgens mij ben je een hele bezige bij!
    Ben benieuwd hoe het gezonder eten je gaat lukken. Alles zit vol E nummers tegenwoordig. Grr...ik heb het weleens geprobeerd, maar onze smaak is gewoon zo gewend aan 'anders'. Hoewel ik met koken geen moeite heb. Dat doe ik vrijwel zonder pakjes ed. Gewoon vers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er allemaal lekker uit! Je.bent weer druk geweest met alles.
    De sjaal is mooi geworden, de winter kan komen!
    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmm dat ziet er allemaal lekker uit zeg! Sneeuw??? Ik hoop het niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekkere dingen heb je gemaakt. Ik volg ook het blog van Smakelijck. Goed voornemen, gezonder eten. Ik hoor graag van je of de boeken bevallen (en het menu wat je ermee gaat maken). Juist ook dat zonder E-nummers koken spreekt me wel aan. Je moet alleen net wat meer tijd en aandacht aan je eten besteden en ik ben niet zo'n keukenprinses....
    Bedankt voor je gezellige blogje, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ja die bolussen!!
    En dan het calorieenboekje?
    Oeps.... Dat valt niet mee!
    Mar lekker!!!
    Smullen maar!
    Ziet er gezellig uit hoor je bloggie!

    Liefs erika

    BeantwoordenVerwijderen