zaterdag 14 november 2015

Borduren,workshop,kruidnotentaart.

                                            Zaterdag 14 november,

Deze keer een blog met verschillende creativiteiten....


                                   Geborduurd.


Op onze workshop komt een mevrouw (die nu gaat lachen...)
Naar mij toe,ze is ook een trouwe blog kijkster.

En had op mijn blog gelezen dat ik een borduurmachine heb,
zou jij voor mij wat willen borduren...


En ik in mijn blogbericht gezet,
Maar nu een probleem want ze moet het ook
nog cadeau geven!
En waar ze het cadeau aangeeft leest ook mijn blog!
oeps , als het goed is heeft ze het nog niet gelezen!
dus heb ik de foto verwijderd en wat info,

de foto komt dan nog...



                                                  Voor mijn schoonzus geborduurd.













 
En nu weer eenmaal de smaak te pakken van mijn borduurmachine,
gisteren nog even wat voor mijn schoonzus geborduurd,
Ze hebben een zoon gekregen en om nu met lege handen te gaan...

Als je in de polder woont ben je soms niet
altijd in de gelegenheid om naar een winkel te gaan...
Zeg maar gewoon geen tijd (ha ha)

Had in de kast nog slabben liggen en spuugdoekjes,
(maar ze zijn niet zo mooi als van die mevrouw hoor!!!)
had nog een uilenstofje liggen ,dus voor de koffie
(en ondertussen huis aan kant) een geboorte cadeautje gemaakt!
De uilenstof heb ik met Lennie Flennerie gemaakt(strijkfolie)
heb op het spuugdoekje nog een randje genaaid.







                                     Workshop H.I. Ambacht

Het word misschien een beetje saai voor jullie om te lezen,
weer een workshop
weer zo'n bol....

Maar toch is het altijd anders!
Andere mensen,
En elk stuk is weer anders.
Met andere bloemen!
Voor deze Schutse club verzorgen wij al jaren elk jaar een workshop.


Ze hebben weer heerlijk bijgekletst!
ja echt hoor,
Om kwart over 10 reden ze weg met allemaal een leuk stuk!

Er was ook nog een mevrouw die altijd meedoet met de workshop.
en die had een zoon gekregen en kon dus niet komen,
maar wilde wel graag een bloemstuk.

We weten haar smaak dus deze creatie gemaakt voor haar!
Eenvoudig en wit...
Nog een kaart erbij gegeven met alle onze namen van de
dame's die op de workshop avond waren!



                                           Kruidnotentaart,

Of je kunt het ook Sinterklaas-Monchoutaart noemen.

Mijn dochter had een lekker recept geproefd van:
htpp:/ www.brendakookt.nl/2014/11/18/sinterklaastaart-monchou

Gisteren vierde ze haar verjaardag en ik zou ook een taart voor haar bakken.
een monchou taart...
Dus ik zeg nou dan gaat ik het wel proberen te maken!

Nog even kruidnoten gehaald en klopfix .

Het is niet moeilijk om te maken ,



                                             Leuk he?

                                             En lekker!
                                           
                                             Dus als je weer eens wat anders wil...

                                                  (dacht hoe maakt Brenda nu haar foto's)
                                                          zo dus....



                                                 Van de week een nieuw zeiltje gekocht
                                                 voor op de grote tafel.
                                                 ook leuk voor de foto's.
                                           
                                                 Nog even appelflappen gebakken
                                                 voor de werkmannen in de tuin!
                                                 (mijn man en zoons)


                                                Dit was het weer,
                                een allerlei blog,
                 
                                Liefs Crea-roosje




5 opmerkingen:

  1. Ze blijven mooi, al die prachtig opgemaakte bloemstukken.
    En leuk, weer helemaal crea met je borduurmachine!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk toch een borduurmachine! Net even persoonlijker met een naampje erop. Je workshop ziet er ook weer gezellig uit.En je taart...mmmm als de smaak net zo was als de foto,was het snoepen geblazen. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmm, die taart ziet er goed uit! Gefeliciteerd nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg! Die slabbetjes
    Erg lief zo met dat uiltje naam erbij en.... Weer een leuk kadootje!
    Die taart ga ik zeker uitproberen bedankt voor de site
    We gaan hem opzoeken!
    Weer een gezellige blog!
    Lieve groet
    Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige bloemstukken knap hoor en bedankt voor het recept van de taart die ga ik snel maken fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen