donderdag 29 september 2016

Herfstkrans,spuugdoek geborduurd,jurk gemaakt.

                                    Donderdag 29 september

De dagen worden korter,
en er waait een lekker windje,
dan gaan we toch naar de herfst toe!

En we hebben er ook weer zin in!
Nee niet in de wind en regen,
maar wel de natuur in de herfst tinten,
en de mooie materialen waar je mee kunt
bloemschikken.

Dus druk bezig met voorbeelden te bedenken,
te maken voor de workshop's.

Maar eerst een krans op de deur gemaakt,
van wilde asparagus en besjes.

                                              Herfstkrans.



Ik kan al de voorbeelden nog niet laten zien,

De workshop bij mij thuis,
doen we in de laatste week van oktober,

en zet ik volgende week op mijn blog,
Dan zijn ook al de mails ook verstuurd!
Dus dames opgelet....het is zo leuk....

 Had nog  nog wat bloemen over en deze creaties gemaakt.


                                              En deze blijft leuk met die stronk erin!
                                              Mijn ouders genieten nu van deze creatie

                                                     Herfst,Herfst,
                                   wat heb je te koop.?...(liedje)
                                                     1000 kg bladeren op een hoop.




                                     Spuugdoek geborduurd.

De vriendin van mijn dochter heeft een zoontje gekregen,
en heb voor haar een spuugdoek gemaakt,
en de naam erop geborduurd.
Ze was er heel blij mee met zo'n lekkere grote spuugdoek!
Had het al leuk ingepakt en vergeten foto te maken vandaar..
deze glimmende foto's!

                                                         Jurk gemaakt.
Heb ook nog lekker zitten naaien...
Hetzelfde patroon als mijn dochter gebruikt,(alleen maat groter ha ha)
Van de suede jurk uit de knipmode.
Zo makkelijk met die aangeknipte mouwen.

Heb eerst de jurk opgehangen en foto gemaakt,
maar vond dat eigenlijk niet zo mooi uitkomen,
Het is een eenvoudig patroon,
Maar je ziet ze overal in de winkels hangen.
dus foto van mezelf er ook maar weer bij lijkt het nog wat(of juist niet ha ha)
Straks met laarzen eronder is het ook weer een ander gezicht.
Leuke jasje of vest erop....

Ga er nog een maken en dan in een groen/bruine kleur suede stof.


                                        Doosje van Daphne.

Van de week was Ellie jarig,
ze neemt vaak bloemen voor me mee van de veiling.
Of zit ik in nood dat iets op is,
dan heeft Ellie dat wel even voor mij,
Ik was van de week bij haar langs gegaan
omdat leuke asparagus te halen (kopen)
en dacht ik ,we nemen even een aardigheidje mee.
Maar bloemen hoef ik haar niet te geven!
Bonbons gekocht,en een doosje uit Daphne's Diary gemaakt.




                              Dit was het weer,
                              tot de volgende keer!

                                  Liefs Crea-roosje!


6 opmerkingen:

  1. Zeker mooi al die herstkleuren die weer gaan komen;prachtig!
    Maar je jurk is zo veel leuker met sjaal
    Staat erg leuk zo bij elkaar!
    Zo kun je er nog wel een paar maken als het makkelijk patroon is
    Dat schiet lekker op!
    En erg handig zo'n grote Spuugdoekjes leuk zo met naam erop!!

    Lieve groet
    Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan je hart weer ophalen met die mooie herfstkleuren. Prachtige dingen maakte je weer. Je jurk vind ik ook mooi, wil zoiets voor de oudste dochter gaan maken. Ook wel weer leuk dat alles niet meer zo strak hoeft te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar weet jij wel raad mee met een mooi herfststuk zie ik. Nieuw seizoen, nieuwe inspiratie.
    De jurk staat leuk, vooral met een sjaal erbij geeft het net wat extra's.
    Mooi die spuugdoekjes in wafelstof.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie creaties voor de herfst, prachtig zijn de vele kleuren; heel leuk die jurk met de sjaal, staat je echt mooi, daar kan je sportief mee zijn maar ook heel gekleed!
    Mooi gedaan, Esther.
    Dat kraamcadeautje zal zeker in de smaak zijn gevallen, dat koop je niet zelf, zoiets moet je krijgen.
    Lieve groet, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk je jurk, Esther, vandaag heb ik een suede oudroze rokje gekocht, super leuk! Je bent weer lekker creatief bezig geweest, leuk om te zien/lezen! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou wat een leuke hippe jurk! En je krans is ook mooi geworden. Weer een hype de asparagus op dit moment! Leuk die tak erin met het touw ;) Waar zag ik dat eerder..en wat lief van Elly dat ze spullen voor je mee neemt. Dan is een lekker aardigheidje wel op zijn plaats. Zeg geniet van de herfst,groet

    BeantwoordenVerwijderen