donderdag 1 september 2016

Verjaardag traktatie,knijper zak...

                                            Donderdag 1 september.
                                 
                                    Verjaardag traktatie.


Mijn jongste zoontje is in de laatste week van augustus jarig!
10 jaar wat een mooie leeftijd!
Hij wil altijd op zakjes chips trakteren,makkelijk mam en het is lekker!

Maar mam zei: dit keer maken we ff tijd!
Heb bij de Aldi van die chocolade gekocht in een groot pak!(staat op de foto)
zag daar ook leuke snoepstaaf (lekker kleurstof oei)

Papiertje met een stempel erop gedaan.
Mijn zoon heeft ook meegeholpen hoor!
Grote zuchten.. want hij wilde zwemmen!
Het kost even tijd maar het is wel leuk geworden!



Voor de juf en meesters heb ik appels met chocolade gedaan
en versierd met spikkels!
zo gedaan hoor!
Chocolade smelten (kun je ook kopen in de winkel die er speciaal voor zijn gemaakt)
En dan de versiersels erop,heb de appels in een cupcake vormpje gedaan!
Mooi in de mand gelegd.
Trakteren maar!






En ja dan hoort het appeltaart bakken ook nog bij,maar het was een beetje warm
in die dagen dus ik dacht... doe het lekker makkelijk!
Gewoon op een plaat ,snel klaar en net zo lekker!
Voor de kinderen op zijn verjaardag nog cupcake
gebakken en de chocolade die ik nog over had
hier nog voor gebruikt!
Verder maakte we nog kwarktaart,
en van de bakker hebben we muntjes gespaard,
voor een heerlijke slagroomtaart!





Het was wel een warme dag op zijn verjaardag,
dus er moesten waterballonnen komen,
ook dat nieuwe soort waar er een heleboel tegelijk uit komen!
En op het einde van de middag nog ff  met de grote kinderen in de boezem gezwommen!



                                                   Knijperzak.

En in deze mooie zomerdagen hang ik graag mijn was buiten.
Maar mijn knijperzak is echt versleten.
Heb deze een keer gekocht op een verkoping.
En probeer het dan maar na te maken...

Maar ik moest eerst mijn naai kastje opruimen,
was toch stof aan het zoeken.
Resten stof ,oude en nieuwe lapjes en verstelwerk...grrr.
je weet wel hier een knoop af daar een naadje los.
Knippen uitgezocht,en de kast schoongemaakt.
Van dit restje stof deze knijper zak gemaakt.

Het was mooi weer en heb lekker buiten zitten te naaien.
Ondertussen heb ik een kan met water gevuld en daarin
schijfje citroen gedaan en wat muntblaadjes.
Een heerlijk dorstlesser en gezond!




Ik had ook nog biasband nodig maar had alleen maar wit en dat vond ik
niet mooi.
Dus maar even in de thee gedaan,
had het eigenlijk in een wat grotere bak moeten doen,
het is een beetje gevlekt maar vond het wel grappig.
Aan de waslijn gehangen en het was droog toen ik het moest gebruiken.





Hier zie je mijn oude en nieuwe knijper zak!
En zo als je ziet al in gebruik!
En die oude ligt echt in de container,
en wat je op de foto ziet daar doe ik mijn draadjes (soms) in!
Het verstelwerk ligt er nog..is mijn volgende klusje....



                               Lavendel.



In de avond zijn de mannen de tuin aan het doen!
De lavendel is uitgebloeid,
en zijn afgeknipt,de gedroogde wat bij elkaar geraapt,
Leuk voor een lavendelzakje te maken.

Mijn zoontje kwam nog met deze mooie takjes aan,
een touwtje er om gedaan en in de schaal gelegd.
Het ruikt zo lekker.




                                          Dit was het weer,
                            tot de volgende keer.

                            Lieve groeten Crea-roosje!









10 opmerkingen:

  1. Je bent creatief geweest met de traktaties, ziet er eigenlijk wel veel leuker uit he dan een zakje chips. Volgens mij heb je zoon een heerlijke verjaardag gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd met je zoon.
    Leuk zulke zelf gemaakte traktaties.
    Het is nu gelukkig een betere temperatuur, maar nog heerlijk weer om de was buiten te hangen. Je hebt nu een veel mooiere knijperzak dan eerst. Dit is een leuk stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellige zomerblog
    Met veel lekkernijen
    Goed dat je knijperzak aan vervanging toe was... Dan heb je weer een lekker opgeruimd kastje😉 ha ha wat een knijperzak voor mooie gevolgen heeft en hiij ziet er heelmooi uit !! Je hebt weer goed je best gedaan en zo lekker buiten
    Altijd gezellig kinderfeestjes leuk met balonnen
    Lavendel ruikt toch zo lekker en staat ook erg mooi in huis!
    Lieve groet
    Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd. Jouw kleine jongen wordt groot. Hij is nu uit de enkele cijfers qua leeftijd. Leuk dat jullie samen traktaties hebben gemaakt. Het werd vast goed ontvangen op school.
    De knijperzak is echt mooi geworden. Daar kun je weer een flinke tijd mee verder.
    Lavendel in huis: heerlijk.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij hebt ook niet stil gezeten zeg. Geweldig, bij ons was het andersom. Ik dacht ik maak me er van het jaar makkelijk er van af. Zakje chips. Dochter: U heeft altijd wat zelf gemaakt, dat vind ik veel leuker. Ik heb dus Linda's kwarktaartjes met haar gemaakt in een cupcakevormpje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge waar haal je de energie toch vandaan? Weer zoveel gebakken en in elkaar geflanst.Je knijperzak is mooi gelukt! Heerlijk de lavendel. En nu eerst je verstelkusjes doen hee...Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beetje laat maar nog gefeliciteerd met jullie zoon!
    Wat een heerlijke zomerfoto's met allerlei lekkere dingen.
    Je knijperzak goed gelukt dus die kan weer jaren mee ;-)

    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heeeeeeeeeeeey Esther, wat gezellig, een verjaardag in de zomer, leuke traktaties zeg, enne...........je nieuwe knijperzak is veeeeeeeeeeeel mooier! Lekker in de linnenkast die lavendel, zo fris.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellig blogje! Leuke traktatie, baksels en een leuke knijperzak!

    BeantwoordenVerwijderen