dinsdag 18 oktober 2016

Bruidsboeket in paarse tinten,krans en jurk.

                                        Dinsdag 18 oktober


                          Bruidsboeket in paarse tinten,

Afgelopen vrijdag 14 oktober trouwde mijn neef en daar
mocht ik het bruidswerk voor maken.
Niet alleen het boeket maar ook voor de auto en de corsage's!

De bruid had een gekleurde bruidsjurk dus best spannend allemaal
of de juiste tinten erbij pasten!
Nou kijk zelf maar hoe super mooi het is gelukt!
Het bruidsboeket bestaat uit:
verschillende tinten Rozen,grijze Mimosa ,Calla ,paarse Statice en Gipskruid.




De bruid (ook juf op onze school) komt van Flakkee en trouwde in de kerk in Melissant.
Omdat wij daar vroeger ook woonde en kerkten vond ik het leuk
om daar naar toe te gaan.
Vandaar op de achtergrond het kerkgebouw,het was wel 31jaar geleden
dat ik daar voor het laatst geweest was,als kind ......

En mijn fototoestel meegenomen en kon ik nog hele mooi foto's maken!
Een mooi bruidspaar!

Mijn neef is ook meester,dus de meester trouwde met de juf!

Later deed ze haar hoedje af voor een sluier.

Wat een geluk,want op de bedank foto stond het boeket niet!
Hier ook op de foto de corsage voor de bruidegom.


                                                   
                                             Corsage voor de dag gasten.

                                         In de rozencorsage heb ik ook nog dat grijze
                                         mimosa verwerkt,erg leuk materiaal.
                                         Verder neutraal gehouden dan past het bij iedereen.
                                         Voor de kinderen tule met gipskruid  gemaakt.

                                          De schoolkinderen hadden ook een corsage op,
                                          dat gemaakt is op school (denk door moeders)




                                           De auto slinger.

En nu ik weet dat ik zo'n slinger kan steken in oasis (soort worsten)
en de lengte dan zelf kan bepalen.
Is dit een heel mooi werk om te doen!
Maar er gaan mega veel bloemen in!
Gelukkig hebben we hortensia waar we het goed mee kunnen vullen!
Ik heb de slinger voor het raam in mijn hobbyruimte gelegd,

en wie goed kijkt ziet dat ik het weer anders ingericht heb,
voor dat de workshop"s beginnen moet ik het weer schoon en opgeruimd
hebben en heb ik het in herfst sfeer ingericht!

En later kon ik nog een foto nemen van de auto!

Het bruidspaar was zeer tevreden over mijn bruidswerk,
En dat de kleuren zo mooi bij de jurk pasten!
dat gaat niet vanzelf maar mooi om voor deze dag het
bruidswerk te mogen verzorgen!

Bruidspaar.
Gods zegen toegewenst in jullie Huwelijk.

(en bedankt dat ik de foto's op mijn blog mocht zetten)







En nog wat bloemen over...

Kunnen we thuis nog nagenieten



                                                        Krans,

Zie jullie denken?
Alweer die krans?
Nou met dat asparagus erop[ ,
blijft 2 weken mooi en dan heb je
groene sneeuw op je deur!

Dus maandag poets dag!
Hup mijn krans eraf en de deur gesopt!
En ff mijn krans weer opnieuw opgemaakt!
De tak en besjes heb ik laten zitten.



                                     Nog een jurk..

Dit patroon had ik al een keer gemaakt uit de knipmode
van augustus.
Nog even de laatste draadjes eruit halen en afknippen,
strijken en kan ik het vanavond aan op mijn zoon zijn verjaardag!
(had nog taart gebakken ,sop dag gehad je was en strijk)

O ja man lief maak jij nog ff een foto?
Het was al schemerig....
Maar of dat hij nou een foto van mijn jurk maakte,
ja dat zie ik nu pas.....

O,de laarzen van mijn zoon liggen nog buiten!
Beetje slordig.......
Maar op de hanger komt de jurk niet mooi uit!
Maar vooruit ,mijn voordeur is schoon ,ha ha!

                       
Het is hier herfst vakantie!
Dus nog een dagje weg in verschiet,
maar ga nu nog ff de laatse dingen in mijn workshop ruimte
opruimen.
En we zijn ook we zijn zaterdag naar de groothandel geweest.

Leuke,mooie dingen gekocht!
En hebben we een leuk idee opgedaan
voor de kerst workshop!
Dus dames opgelet de volgende blog!....

                        Lieve groeten van Crea-roosje!


13 opmerkingen:

  1. wat een prachtige (kleur) trouwjurk en je boeket past er perfect bij. En de slinger is ook prachtig. Die laarzen van je zoon zie ik niet eens bij het heel goed bekijken van de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhhhhhhh, wat ben je druk geweest, maar wat een mooi resultaat, ik ben wel fan van gekleurde jurken voor een trouwerij, prachtig geheel; enne.. het voordeel dat als je bloemen over hebt, dat je zelf nog kan nagenieten.
    Fijne herfstvakantie, Esther, gefeliciteerd nog met de verjaardag van zoonlief, en de jurk staat je beeldig!
    Creatieve groetjes, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, al die paars getinte bloemen bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige bruid....en het boeket staat er perfect bij!!

    Wat een werk ja, voor zo een auto! Dat zijn heel veel bloemen die er in gaan!En ja, je houd altijd bloemen over. Dat spreekt...

    Mooie jurk!Gelukkig is de achtergrond wit, dat scheelt!
    Het patroon is niet echt te zien, jammer!

    Veel plezier nog tijdens de Herfstvakantie.Hier in Limburg beginnen ze volgende week pas.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een werk heb je verzet! Die 'slinger' op de auto vind ik heel erg mooi!!
    Knap dat je dat allemaal doet en ook nog een jurk naait tussendoor (?)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je het allemaal weer mooi gemaakt! Super mooi boeket, past heel mooi bij de jurk van de bruid. En je jurk...ook heel leuk. Staat je goed die kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een werk, werkelijk prachtig. Hartelijke groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig je bruidswerk!! En die guirlande op de auto...wat een werk maar zo goed gelukt. Leuk 'jurksje' hoor, je man heeft gewoon alles op de foto genomen ipv van alleen je jurk. Ook gezellig om te zien! Tot snel. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat passen de bloemen goed bij de jurk. Heel mooi gedaan, bewondering voor. Je jurk ziet er uit als heerlijk dragend, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig bruidsboeket en zo mooi bij de jurk! Je hebt het maar weer druk mee gehad!
    Je eigen jurk heel leuk mooi model wat je goed staat!

    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een werk iedere keer zeg, met een bruiloft. Hoe lang ben je daar wel niet mee bezig? Echt prachtig. Je mag trots op jezelf zijn. Ook weer lekker aan het naaien, ziet er mooi uit. Volgens mij verveel jij je ook nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een werk iedere keer zeg, met een bruiloft. Hoe lang ben je daar wel niet mee bezig? Echt prachtig. Je mag trots op jezelf zijn. Ook weer lekker aan het naaien, ziet er mooi uit. Volgens mij verveel jij je ook nooit.

    BeantwoordenVerwijderen