zaterdag 19 november 2016

De lichtjes slinger,Baby cadeautjes ,herfstworkshop.

                                   Zaterdag  19 november,

                                   De lichtjes slinger,

En dit was zo leuk,
dacht ga toch maar even een blog schrijven,
Want heb drukke crea week gehad...

Op de blog van Vestywo zag ik deze lichtjes slinger een D.I.Y.
je kunt haar opzoeken.. ze heeft een leuke allerlei blog.
of
vvestywo.blogspot.com  en dan  lichtjes slinger opzoeken.
en dan  even naar beneden naar oudere berichten gaan .

Als Hennie komt gaan we altijd knutselen
Ze kletste deze avond de oren van mijn hoofd,
ik denk dat ze het super spannend vond wat we gingen maken!
En ze trakteerde appeltaart bij de koffie voor haar verjaardag!.

De laatste keren hebben we kaarten gemaakt dus dacht we doen wat
anders we maken deze lichtjes slinger!

Bekertjes bij de Hema gehaald,
en lampjes op een batterij bij de zeeman.
(je kunt ook met veel lampjes kopen maar dan
moet je wel heel veel bekertjes versieren!!)
Stofjes die ik nog had en wat coupons gekocht bij de stoffenkraam.






 Altijd heel gezellig als Hennie er is,
mijn zoontje wil ook altijd mee knutselen.
En zei als Hennie komt ga ik mijn vliegtuig maken!



 Nou het is best een werk hoor al die bekertjes versieren,
Hennie wilde het op haar kamer hangen en koos voor roze stofjes,
ik in mijn workshop ruimte en koos voor grijs!

Kijk ze eens pronken echt superleuk!
Bij Hennie hangt hij al op haar kamer!


En bij mij even in mijn workshop ruimte en nu
genieten we er ook binnen van!


                                                 Het was best laat geworden,
                                                 Mijn man was de fotograaf,
                                                 alleen wij en niet al mijn ....op de foto.
                                                 Geeft niet dit is gewoon echt! ha ha!





                                    Baby cadeautjes

Mijn vriendin is oma geworden,
van een kleinzoon Daan!
We hadden afgesproken dat ik een
spuugdoek zou maken met de naam er op voor haar.

Het was heel tegenstrijdig,
Mijn schoonvader overleden en dan
ben je bezig voor nieuw leven, wat te maken.
Dat is het leven...

Ze wilde graag grijstinten/ wit .
Met mijn borduurmachine gemaakt.




Voor mijn vriendin maakte ik nog wat kleins,
voor opa en oma!
En voor haar dochter een hartje erbij!
En leuke kaartjes erbij gemaakt!
En ingepakt.
Hartelijk gefeliciteerd met jullie kleinzoon Daan!







                                        Herfstworkshop,

Donderdag avond hebben we een herfst workshop in Leerdam gegeven
t.b.v deSchutse en de kerkbouw.
We geven dan ongeveer 2 maanden geleden dit voorbeeld door,


Maar dan ben je op de datum aangekomen van de workshop,
en dan zijn vele dingen uit de tuin niet mooi meer,
gelukkig zijn er dan nog andere mooi materialen.
de club was niet zo groot,
maar het was even wel gezellig en hadden nog een leuke opbrengst.

Kijk eens hoe lekker we bezig zijn!









Dit zijn de stukjes die gemaakt zijn,
wat waren we snel vanavond we gaan het al aardig leren!
Dames geniet ervan!






Dit was mijn voorbeeld op deze avond,
had thuis nog een kleine Amarylus bol liggen,
ingepakt met mos en leuk is mijn stukje geworden!



                                        Van de 2 workshop avonden (zie vorige blog)
                                         had ik nog wat bloemen over,
                                         gaf nog wat weg en maakte nog wat voor mezelf.


                                 
                                                  Ze konden kiezen uit roze en witte roosje,
                                                  ja en je weet nooit wat ze kiezen he?






                                                 Dat was weer een weekje vol met verschillende
                                                 dingen en dan ondertussen het huishouden draaiende
                                                 te houden,wasmanden en strijk weg werken.
                                                 En de houtkachel voorzien van hout wat ook het nodige stof
                                                 geeft, gelukkig heb ik niet veel tijd om te zitten .
                                                 zie ik ook niet hoe vies mijn ramen zijn....
                                                 maar ja met die wind en regen... schiet dat toch niet op,
                                                 kan je beter een lekker haakwerkje nemen ha ha
                                             
                                                Kaarsjes aan!
                                                Kijk eens in mijn raam hoe gezellig het geworden is!
                                                heb ook nieuwe kussens gekocht ,die heb ik er bijgelegd.



                                               
                                            Dit was het weer,
                             tot de volgende keer.

                             Lieve groeten Crea-roosje

                                               
                                               
                                             







6 opmerkingen:

  1. wat superleuk die lichtslinger. En prachtige bloemstukjes natuurlijk. Wat mij dan weer verbaast is dat je kussentjes hebt GEKOCHT? haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke blog en bedankt voor het melden van mijn blognaam (alleen is het Vestywo en vvestywo.blogspot.com)! :) Geniet van je prachtige lichtjesslinger, ze zijn echt super tof geworden, heerlijk voor de donkere dagen!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o,wat dom van mij,heb ik niet goed gekeken,
    maar de link doet het wel dus..
    ga dat andere veranderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig om ze met elkaar bezig te zijn. Leuk idee van die lampjes.
    En weer mooie bloemstukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben jullie het gezellig als Hennie komt. Mooie vrolijke slinger! Staat gezellig nu het zo sombertjes is. En je blommetjes en workshop zien er ook weer goed uit.Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke lichtjesslinger; gezellig dat knutselen met je nichtje! Mooie workshop weer, en het raam is sfeervol geworden, veel plezier van je nieuwe hoekje. Lieve groet, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen