dinsdag 29 november 2016

Kransen workshop,luiertaart en nog meer....

                              Dinsdag 29 november,


                          Kransen workshop.

Voor onze gemeente in Alblasserdam moesten we een
voorbeeld verzinnen voor een workshop.
Die t.b.v. de Schutse werd gehouden.

Als het nog herfst is maar de winter in aantocht...
Ja wat ga je dan maken?
We hebben toen 2 voorbeelden gemaakt.

Een Ecalypthus krans en sprokkelkrans.

Hieronder de voorbeelden.

                             




 Het was een schot in de roos!
 We hadden voor donderdag 24 november 53 aanmeldingen!

 Leuk zeg zoveel animo...maar dat word even een goede voorbereiding.
 en wat extra dames geregeld. oa. mijn dochter was ook van de partij!
 Super bedankt meiden voor jullie hulp!
 De 2 auto's die leeg gehaald moesten worden,
 en mijn zoon die met een auto vol spullen heeft gereden.

 De tafels stonden al klaar en uitdelen maar (jammer dat ik daar geen foto van heb)

 We hebben voor gedaan hoe we de strokrans bekleden met mos.
 en dan aan de slag..




 En daarna hoe we de Ecalypthus erop gaan verwerken.
 Erom heen gelegd en met een kram vastgezet.

 De sprokkelkrans met al die mooie takken,
 die we onder een wandeling op de Donck de dinsdag ervoor
 bij elkaar gesprokkeld hebben.

 De mooie appeltakken,schorsjes en de andere leuke bij materialen.
 die verwerkt mochten worden in de sprokkel krans.

 En nu iedereen geconcentreerd aan de slag.
 Geweldig om zo'n grote club dames bezig te zien!



Zag er best tegen op hoor zo'n grote groep dames!
Heb ik genoeg materialen zoals mos..
Nou ik had genoeg gelukkig!

Hieronder de sprokkelkrans..bijna af.









Het was dus een zeer geslaagde avond,

Iedereen ging met een mooie krans naar huis.
Met tevreden,blije gezichten,dat het hun gelukt was om 
een mooie krans te maken!
geweldig toch?!


Er konden ook nog dames haken en arm breien,
dus voor elk wat wils!

Voor degene die het organiseerden ook een grote pluim!
Er was koffie met wat lekkers gebakken en
drinken met een snoeperij.
En we hadden een mooi opbrengst voor de Schutse!

De andere dag moest ik nog op kraamviste die al in de 
zomervakantie geboren was.

Had nog zoveel energie over... soms snap je je zelf niet!
Dacht maak nog even de krans af en geef het cadeau!
Vond ze super leuk dat snap je wel.

Voor mijn schoonzus die afgelopen maandag jarig was maakte
 ik  zaterdag nog een sprokkelkrans voor.(beetje kerstsfeer)
Deze op de foto gezet en kun je zien dat je het altijd anders maakt!






                               Luiertaart,

Mijn dochter was tante geworden en mijn schoonzoon 
is vernoemd dus moet er iets extra's gemaakt worden he?

Mam ,zullen we samen een luiertaart maken?
Mijn naaimachine aan de kant gezet..

En mijn borduurmachine ondertussen de naam aan het borduren
ff een spuugdoek gemaakt als cadeautje van mij.





En ondertussen een handdoek geborduurd,
luiers rollen ,muisjes op een bierviltje plakken ,
dat zijn de boeien.
dan moet ik er ook nog bij vertellen dat ze schipper zijn.
Dus het is een luierschip taart!

Kijk eens hoe leuk die is geworden!
De luiertaart voor Jonathan!



                                                Country-Christmas Fair
                                  Kasteel de haar.

Even een dagje ontspanning ...werk blijft er toch wel.!
Zaterdag naar Haarzuilen toe gereden samen met mijn dochter,  
we waren er al lekker op tijd.



Leuk je doet toch weer veel inspiratie op,

Ze verkochten veel kransen en van die boeketjes
met eucalypthus ,olijftakken met touw omwikkeld.

Lekkere wanten en sjaals ,tassen en wat voor de inwendige mens!
leuk om er een keer naar toe te gaan!



Kom zegt mijn dochter we hebben het gezien,
we gaan lekker naar huis,
we gaan nog wat leuks maken!
Daar heb ik zin in (lachen he)

Lekker bak koffie genomen en mos ballen gedraaid,
boeketjes gemaakt!
Leuk om te doen en ik had het nog over van de workshop.


Nog even wat voor op de deur,
want dat herfst zag er ook niet meer uit.
Maar de tak blijft erop!




En nu reed ik vanmorgen in de polder
om mijn jongste zoon naar school te brengen.
heb met mijn mobiel deze mooie winterse plaatjes gemaakt!
wat is de natuur toch prachtig!
genieten jullie daar ook zo van?

Fijne dag.





                                                 Dit was het weer,
                                 tot de volgende keer.

                                 Lieve groeten Crea-roosje!






10 opmerkingen:

  1. Wat heb je weer veel gedaan. Super die kransen.
    Maar je luiertaart is echt gaaf, helemaal in schipperstijl. Hoe krijg je het weer verzonnen.
    Ik wil ook nog eens van die kleine takkenbosjes maken. Leuk om aan een pot te hangen bijv.
    En ik heb gelijk de polder gezien. Waarom pak ik nu nooit eens de fiets? Tien minuutjes en ik heb ook zo'n mooi uitzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie krans! En wat een energie heb je! Mooi die foto's in de polder. Ik ben maar even op mijn fietsje dezelfde polder in gegaan. Wat is het dan mooi zo dichtbij huis, he!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geniet van begin tot einde van deze creatieve post ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk idee zo'n sprokkelkrans. En muisjes op bierviltjes.... je moet er maar op komen. Toen ik vanochtend naar het werk reed had ik het liefste de auto aan de kant willen zetten en een lekkere winterwandeling gaan maken, maar helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zou ik toch eens graag zo'n krans bij je willen freubelen!wat zijn ze prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dan kom je toch lekker!
      Dan bel je ff dan spreken we af!
      ben volgende week toch aan het freubellen voor de kerst!
      doei

      Verwijderen
  6. Wat een mooie uitvoering van de kransen; leuke luiertaart, super hoor, een hele gave blogpost weer, dank je wel voor het meegenieten.
    Wat een sfeervolle locatie voor zo een kerstmarkt!

    Lieve groet, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellige blog:)! Prachtige kransen , blijft altijd leuk en je kunt er zoveel kanten mee op!
    En die luiertaart!! Echt geweldig! Je hebt echt talent hoor zo leuk
    En idd de natuur is toch zo ontzettend mooi!
    Lieve groet
    Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjonge wat een energie heb je toch! Hele mooie kransen. Die blijven altijd mooi. En dat schip met die luiers,echt geweldig! Ontspannen met je dochter, jullie zijn een mooi stel. Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pfieuw, wat een massale opkomst voor de kransen. Knap dat je dat zo organiseert. Die luiertaart is erg gaaf, nog nooit gezien in een andere vorm dan standaard!

    BeantwoordenVerwijderen