maandag 5 december 2016

Bruidswerk Kerstversiering en Speculaasappeltaart.

                                    Maandag 5 december


                                          Bruidsboeket,
                                     
En dan voor de afwisseling nog een bruidsboeket maken
en corsage's!
De wens van van bruidspaar was witte en lichtroze rozen met gipskruid.
en de steel afgewerkt met touw!
Het is een voor heel ver achterbuurmeisje,
ze is ook wel eens met mij mee op een workshop geweest en mee wezen
helpen op een verkoping.
Ja kleine meisjes worden groot..
en nu voor haar trouwdag haar bruidswerk maken!




  Om dat het winter is ,had ik er zelf de wat donkere(fellere tint)
  bij gedaan.
  Maar dit wilde ze graag en ja het is haar dag!!!





                                               Corsage's


Voor de dag gasten een wit roosje wat gips en een
touwtje om de steel..30 x draaien maar...

Voor de bruidegom roze en wit...




Het was droog die dag ,niet gevroren dus een beetje een grijze dag.
gelukkig mochten de bloemen alles opfleuren! (ha ha)

Bruidspaar hartelijk gefeliciteerd!





Had niet zoveel bloemen over,
omdat ik niet de autoversiering had,
en daar gaan altijd veel bloemen in.Én dan denk ik dat ik te kort kom...
En ja dan heb je soms veel bloemen over.'


Nog een leuk takken boeket gemaakt,
en de witte roosje eenvoudig met gips en dennenappel in een vaasje(niet op de foto)


                                                Kerstversiering,

Zaterdag vond ik wel een mooie dag om de winkel te versieren.
een hele klus altijd en als ik door de weeks ga dan zijn er weer klanten enz.
Vrijdag de nodige voorbereidingen gedaan ,gemaakt en ingekocht.

Met mijn jongste zoon als knecht hebben we de boel een beetje opgefleurd!
geprobeerd om het weer anders te doen als vorig jaar.




Ja en dan lijkt het zo groot thuis maar in de winkel...
ik loop er elk jaar tegen aan...
en dacht het nu wel groot gemaakt te hebben,
Maar denk dan maar zo...
Maar het is versiering en geen hoofdzaak..





Had van die leuke kandelaars gekocht
Zo leuk een dennenappel erop wat groen..
Maar waar ga ik het zetten,
te hoog,,,te klein....
Dan maar bij die grote jassen en op de balie!
Potten met amaryllus takken (kunst) kerst tak erin
En eucalypthusblad en een kerstbal met een hart erop !
Deze staan 4 x in de winkel.
Een beetje nep en glim erbij,
ja in een winkel is anders als thuis.




                                               Voor op de spreektafel!
                                                Deze zuil had ik in het voorjaar geverfd,
                                                Een laag bord erop,
                                                weer eens heel wat anders!


                                                  Voor op de kantine tafel.
                                                   Met de herfst ook gemaakt,
                                                  De tak mocht erin blijven en opnieuw
                                                  opgemaakt!




                                                      Het kerststuk op de balie,
                                                      met de tak erin die we gaan maken met de
                                                      Workshop..
                                                      Ik nam de achterkant en die was niet zo mooi,
                                                      dus zilver gespoten...
                                                      Met mijn gaskachel aan...uche uche....
                                                      Niet zo slim,gauw gelucht .
...
..
                                                      En moet je kijken dezelfde stukken
                                                      hoe anders het kan lijken...






De klus is geklaard...
had nog een leuke ijzeren mand met houtblokken,
die stond noch bij mijn zoon in de auto..
Niet getreurd,hij heeft het zaterdag neer gezet toen het
alarm er weer opgezet moest worden.

Sommige lezers zullen wel denken,jullie hadden toch dat groen bedrijf?
En ik zie nu kleding?
dat klopt dit is een andere bedrijf van mijn man!
Dus 2 bezige bijen!


Die ook nog tijd maken voor een lekkere wandeling in de Biesbosch (merwelanden)
Het was zaterdag middag zo prachtig weer!

Chinees besteld (dat had ik verdient van mezelf)
En dan ben ik toch noch wat lekkers gaan bakken!

Nog een beetje in de sinterklaas sfeer  Speculaas appeltaart!

Had nog lekkere goudrenetten van mijn tante uit Goes gekregen.
En nog speculaasappeltaart gebakken met een beetje spijs!
had nog beetje deeg over..kruidnootje en een mislukt molentje...
mmm dat was smullen zondag!




                                                  Dit was het weer,
                                 tot de volgende keer.

                                 Liefs Crea-roosje




7 opmerkingen:

  1. Zit ik naar de foto's te kijken, scrol ik naar beneden.
    Zie ik daar het bruidspaar. Heb ik vroeger nog bij de bruidegom zijn wiegje gestaan.
    Je bent weer lekker bezig geweest. Mooie stukken.
    En wat zal het bij jou heerlijk geroken hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik krijg het koud als ik naar de bruid kijk. Ze mag er wel zijn, met zo'n mooi boeket.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi bruidswerk weer. Mooie kleurtjes! Je hebt het bedrijf van je man ook weer mooi gemaakt, ziet er weer gezellig uit. Die taart lijkt me heerlijk, zal het eens aan dochterlief voorleggen, dat is de bakster in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kerststukken gemaakt zeg!
    Gelukkig dat je hulp hebt om alles neer te zetten
    Wat een werk heb je gedaan! Knap hoor
    En .... Dan mag je jezelf zeker wel trakteren:)!
    Lieve groet
    Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je jezelf ook eens in de watten hebt gelegd, met een lekkere maaltijd bij de chinees, haha.
    Wat een lief stukje voor de bruid, ik hou wel van die zachte tinten, of het nu zomer of winter is, maar ja, zoveel mensen, zoveel smaken, en dat is maar goed ook!
    Mooi blogpost weer, dank je wel voor het delen!

    Gr. Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat het bruidsboeket hebt gemaakt voor een achterbuurmeisje, het ziet er weer mooi uit!
    De winkel is ook weer om door een ringetje te halen, zo sfeervol toppie!
    De taart ziet er heerlijk uit hoop dat het gesmaakt heeft ;-)

    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Via via kom ik op je blog... en tot mijn verbazing zie ik daar de vriend van m'n zoon op de foto! Vorige week getrouwd...
    Wat een mooi boeket heb je gemaakt! Knap dat je zoiets kunt...

    BeantwoordenVerwijderen