vrijdag 23 december 2016

Workshop 2e avond,Kerst bruidsboeket en nog veel meer....

                                           Vrijdag 23 December


                            Workshop de 2e avond.

Het laatse blogbericht van het jaar!
Nou lieve lezers,
Daar gaan we dan,

Nee niet met hetzelfde verhaal,
Ik neem jullie mee naar de workshop.

Je komt aan rijden met de auto en wat zie je dan?
Gezellig lichtjes,
en dan door de deur naar binnen,
naar boven de trap op naar de workshopruimte!

Het ruikt al naar groen,heerlijk!




En de koffie en thee staat klaar,
met een zelfgebakken lekkernij!
Mini kwarktaartje en nog wat appel crumble.





Gezellig zo weer met elkaar bezig zijn,
We waren creatief bezig met 15 dames,
mijn dochter heeft deze avond ook mee geholpen.

We hadden ook wat nieuwe gezichten!
heel erg leuk,
Ze vonden dat ze erg verwend werden!
En dat ze mogen kiezen wat ze in hun stuk willen doen.
De bol werd ook dit keer leuk versierd.
leuk om te horen dat ze naar hun zin hebben!




Verschillende stukken gemaakt!
En ja ook op deze avond allemaal anders,
de een houd van natuurlijk de ander van een glim en glitter!

Het was weer reuze gezellig met elkaar

Dames geniet van jullie mooi stukken,
misschien zie je jou stuk op de foto!
daarom heb ik er een paar neergezet!
Misschien wat saai voor de lezers.....





 
                                               Tweeling geboren.

Ja en dan word je uitgenodigd voor een kraam/koffie feest op de zaak.
En dan ga ik ondanks de drukte toch nog ff wat maken!
Maar dan valt het toch altijd tegen...
Doet mijn borduurmachine niet wat ik wil,
en dan maar niet spreken over die rommel van badstof!

Maar een persoonlijk cadeau is zo leuk!
Dit voor het jongetje gemaakt.
een knuffel gekocht en een hema bon.



Dit voor het meisje gemaakt!
ze waren er erg blij mee!



                                              Nog een beetje kerst,

Heb nog wat stukken gemaakt om weg te geven,
Zo leuk mensen blij maken!
Hier een paar op de foto gezet.

Ik kreeg nog een mooie foto op mijn tel via de whap,
maar kreeg die niet op mijn blog.
Ze had het stuk op de tafel gelegd met een vachtje erop Prachtig!

                                         



Voor de oudere buurvrouw nog een slee,
ze was er erg blij mee.
waar heb ik dat aan te danken vroeg ze mij,
u zwaait naar iedereen die voor bij rij!!!!d





Kerstbruidsboeket

Vorige week vrijdag moest ik een bruidsboeket
maken  in bepaalde tinten,
Rozen ,hepericum,pinus groen,
En niet te strak gebonden.

Nou mijn opdracht is mooi gelukt,
heb er nog wax peren in gedaan,
een denneappel en asparagusgroen.
En met eucalypthus.

In de kerst sfeer en toch een echt bruidsboeket!


                                              En een bijpassende bruidegom corsage.

                                              De moeder van de bruid maakte voor de gasten
                                              de corsage's.
                                              En heb ik voor de zelfde kleur hepericum besjes
                                              gezorgd als in het boeket.





Even binnen kijken...

Je hebt misschien al wat stukken  voor bij zien komen
in mijn vorige blog.
In huis staat het toch weer anders als in mijn workshop
ruimte,en ik heb ook wat nieuwe dingen bijgemaakt.
Had nog wat groen over...en ja....
dan maar op de vaas gezet in de rieten mand!
De lantaarns uit het luik gehaald en weer eens
eenvoudig en snel opgemaakt.






                                   Ruim ik weer wat op en maak nieuwe hoekjes.
                                   laat niet alles zien hoor ha ha!








Deze glazen pot op een voet van brons
vond het kaal alleen op de voet,
dus in een houten bak gezet.

Dit hartje had ik ook nog liggen...
wat ga ik er mee doen!
dit dus ha ha....

En die houten hertjes een paar weken 
terug van afval hout samen met mijn
zoon gemaakt!
hij heeft het grootste werk gedaan hoor!






                            Ja en je kan niet alles, dus mijn naai werk blijft
                            liggen,maar nu moest het toch van de week af!
                            Moest de zoom nog en afwerken,
                            Uit het boek van Victor jurken,
                            Het patroon staat op verschillende radarbladen,
                            merk wel dat ik aan de knip gewend ben.
                           De jurk staat wel leuk,maar vind er niet veel vorm aanzitten.

                           Ik had ook te maken met die strook onderaan dus ik wilde er niks
                           aan verknippen.
                           Heb de jurk gisteren aan gehad met het jasje op de kerstborrel.





                                               En dan gaan we nu kerstvakantie houden.
                                               even een pauze en tijd voor bezinning.

                                              Gezellig samen zijn met elkaar als gezin!


                                               Wij wensen jullie 
                                Gezegende kerstdagen toe!

                                Sterkte voor de mensen die
                                het moeilijk hebben!

                                Bedankt lieve lezers
                                voor jullie reacties!

                                We hopen tot in het nieuwe jaar!

                                 Lieve groeten Crea-roosje!




                                               


7 opmerkingen:

  1. Wat zal jij het volgende week rustig krijgen zonder al die bloemstukken.
    Inderdaad moet je dit soort kleding aan zien.
    Jij ook goede kerstdagen en hopelijk tot volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Esther,
    Dank je wel voor het meegenieten op je blog van al die mooie dingen die er gemaakt zijn door jou en ook de ideetjes met de work-shops!
    Na gedane arbeid is het goed rusten.
    Gezegende Kerstdagen en een Voorspoedig Nieuwjaar.
    Lieve groet, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat prachtig allemaal en wat een leuk jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet niet meer wat ik moet schrijven. Wat een productie toch steeds weer. Zitten er meer als 24 uren in een dag op de Donck? Alles even mooi. Ook het bruidsboeket ziet er heel goed uit. Net als je jurkje,zo lijkt het echt een leukerd. Geniet van elkaar en sta even stil zodat je straks weer verder kunt. Groet uit O-A

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een werk heb je weer allemaal gemaakt en alles weer even prachtig!
    Geniet van deze dagen en van je gezin en tot volgend jaar!

    Kerstgroetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke workshop! Ook de ruimte ziet er zo gezellig uit. Leuk dat je dit doet! Fijne Tweede Kerstdag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk die kraamkadootjes echt schattig!
    En een heel leuk jurkje zo met dat jasje erop
    En wat een prachtige kerststukken echt heel gezellig:)!

    Lieve groet
    Erika

    BeantwoordenVerwijderen