dinsdag 24 januari 2017

Kussen geborduurd,Jurk en rok en nog meer...

                                          Dinsdag 24 januari,


                        Kussen geborduurd.

Soms denk je weleens?
waarom schrijf ik mijn blog...
Niet voor mijn eigen eer...
Maar om anderen te inspireren of te laten zien
hoe leuk het is om creatief bezig te zijn.
Zo kreeg ik een bestelling via mijn blog mail voor
dat leuke kussen Oma's plekkie!


 Ze wilde graag in bruine/beige tinten.

 Heb het zonder binnen kussen opgestuurd,
dan hadden we minder verzendkosten!

Er nog een leuk kaartje bijgedaan!
En mijn klant was zeer tevreden,(opbengst t.b.v. de Schutse)
ook over mijn snelle service!
bedankt voor de bestelling!
Erg leuk!

                                        Jurk en rok,

Had ook nog een opdracht voor mijn dochter,
een jurk waar je in kunt groeien.
De vorige keer had ik al wat op mijn blog gezet,
maar eraf gehaald.
Want heel de wereld leest en ziet dat...
En mijn dochter vind dat niet fijn!
Omdat blogger gratis is en als je googelt kun je zo alles
vinden>
Staan wij daar als bloggers wel eens bij stil?
Je foto's.....

De jurk die ik genaaid heb komt uit de knip 3 maart 2013.
En heb ik in de taille verbreed,
dus ff passen en meten.
Wij droegen van die wijde dingen,
maar tegenwoordig is dat niet meer.
Eerst maar eens proberen met een goedkoop lapje
en daarna met een wat duurdere lap.
Mooi gelukt....
dus de andere ligt al geknipt klaar...



Had nog een restje liggen van mijn jurk.
Dus aan een tricotband mijn restje stof van mijn jurk genaaid,
maar dat ik had kunnen weten..
Het is geen rekbare stof.. dus ...

Vandaag maar een ander lapje gehaald,
heleboel kleurtjes wafelstof en lapjes.
Omdat we toch in de sfeer zitten,
gaan we nog leuke dingen voor de Schutse maken!

 Laat de rok noch even zien....met een grapje.




                                        Zoek het verschil.....




Nu ik toch bezig ben met blunders....

                                  Amandelcake met appel.

Dacht bak nog ff een cake voor mijn ouder's.
Boter gesmolten in de magnetron,
en ondertussen zoek ik mijn cakemeel in de kast.
helaas..
Had nog wel amandelmeel liggen (maar dat gezonde vinden mijn jongens niet zo lekker)
dat toch maar gedaan want anders moest ik mijn boter weggooien.
beetje rietsuiker en lekker appel erin!
Nou was toch  noch goed gekomen.
Mijn ouders en wij (bak altijd 2 cake net zo makkelijk)
hebben gesmuld van de amandelcake!





Ondertussen dacht ik als het nou niet lekker is dan bak ik nog maar
wolky taart!

Zo gezegd zo gedaan... maar er geen slagroom ingedaan.
dacht wat is hij toch hard... kijk ik op het pak ..verhip..
Slagroom vergeten!

Dit opgelost om het ertussen (en wat banketbakkers room)
er tussen en erop te doen!
Kijk eens hoe leuk!
En kreeg nu een echte taart..
Met een clubje in het weekend is het zo weer op!




                                                       
                                                    Fleurig.

Om de boel nog wat op te fleuren,
nog een leuke bak gemaakt.
met een stronk,narcissen en hyacinten en mos erin!

Zo leuk als ze uitkomen!




                                           Dit was het weer,
                             tot de volgende keer!

                             Lieve groeten Crea-roosje!

7 opmerkingen:

  1. Zo denk ik er ook over. En als je dan nog bestellingen krijgt en je kunt weer geld overmaken naar het goede doel dan geeft dat veel voldoening.
    Maar wat leuk dat je oma wordt. Ik zie toch echt 2 sokjes op de tweede foto.
    Je bent weer heerlijk bezig geweest zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, vandaar dat ik in elke foto mijn naam zet.

    Leuk idee dat kussen!

    Leuk dat je dochter zwanger is! Die kleding van ons vroeger, dat kun je echt niet meer vergelijken. Tijden veranderen!Nu laten ze juist de buik goed zien.

    Je cake ziet er geweldig uit, ik krijg er honger van!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig blog heb je weer geschreven! Ik geniet er altijd weer van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha zo maakte ik loempiataart en vergat er de tauge in te doen.... Smaakte toch heel lekker hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja de jongelui willen niet graag op ons blog. Ik let er dus wel op wat ik er wel en niet opzet. Zeker ook met de foto's. Maar volgens mij kun je wel iets afschermen hoor, dan vinden ze je niet bij google. Maar leuk jurkje! En dat rokje..tja dat overkomt de beste. Boordstof eraf halen en een tricot stuk eraan zetten. Je weet ook werkelijk waar overal een oplossing voor te vinden hé. Zelfs met bakken breng je het ,hoe dan ook, tot een goed en eetbaar einde. Mooi voorjaarsstuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi dat jurkje daar zal je dochter veel plezier van hebben de komende tijd!
    Leuk dat je oma word, althans dat begrijp ik uit je schrijven!
    Soms heb je van die dagen dat alles tegen zit maar met wat creativiteit kun je het toch wel oplossen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, Esther, om iets voor je zwangere dochter te maken, hoe anders is de mode nu geworden, haha, niet meer te vergelijken, nietwaar?
    De cake is om in te bijten, hihi.
    We kijken allemaal naar het voorjaar uit, leuk die bollen, bij ons staan ze ook in huis.
    Lieve groet, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen