woensdag 1 februari 2017

Workshop in Bru, vervolg naaien en Krans met schaatsen.

                                           Woensdag 1 februari,

                                    Workshop in Bru

Voorjaar in het Zeeuwse dorpje Bruinisse!
En in de volksmond BRU!

Vorig jaar hebben we daar voor de Schutse club een workshop
in het najaar gegeven.
Verschillende fam hebben we daar wonen,
en ja als ze dan vragen kom je weer?
dan kan ik eigenlijk geen nee zeggen!
Mijn dochter hielp deze avond ook mee.

Na een uurtje rijden,
komen we met een auto volgeladen aan.

Uitladen,
spullen klaarzetten en uitdelen met elkaar!
Ja de sfeer begint er dan al aardig in te komen,
ze zien het voorbeeld staan!
De ah en o wat leuk horen we dan.
En dan zeg ik altijd in het echt is het altijd mooier!
En dan geven ze mij gelijk!
Dit voorjaarsstuk gaan we maken.




  En zo waren er 34 vrouwen heerlijk bezig,
  een voorjaarsstuk aan het maken.
  Met  roosjes en gipskruid als bloemen er in ,nog wat blad.
  En narcis bolletjes met blauwe druifjes en mos.
  met daarin een stronk en bosje gemaakt van kersenbloesem.

 Had niet veel tijd om foto's te nemen of mijn flitser niet aangezet.
 Dus wat onduidelijke foto's.maar voor de mensen die er op staan is dat niet zo erg.. ha ha.



Heerlijk lekker Zeeuws praten maar ik doe toch een mengelmoes van,
Hollands ,flakkees en zeeuws .....
Zit er in gebakken..
Net zoals ik bloemschik workshop geef,
groepjes maken...dezelfde kant heen wijzen,
zo heeft een ieder zijn/haar eigen werkwijze.
wat je probeert door te geven.

Gezellig zo met elkaar koffie/thee met cake
en dan beginnen maar,
Er zij leuke stukken gemaakt op de workshop in Bru.


Nog gauw ff een paar foto's geschoten,
zo zie je wat een rommel dat grond 
van die bolletjes geeft!
Maar met z,n allen opgeruimd.
En gaan de dames met prachtige voorjaarsstukken naar huis!

En je hoeft het geen water meer te geven..
is dat niet makkelijk,
de bolletjes groeien van de lucht,
en de roosje halen het uit de oasis!


Het was weer gezellig dames!
Geniet er lekker van!!!
En we hadden een mooie opbrengst voor de Schutse!



                                                         Vervolg jurk.

Dan nog de ander jurk voor mijn dochter genaaid.
het zelfde patroon (als in mijn vorige blog) maar dan in suede stof,wat rekbaar is.

Leuk jullie reacties!
En dat jullie toch goed mijn tekst lezen!
dat Crea-roosje oma word!

Mijn schaar werd er super bot van,en ik had net een nieuwe!
herkennen jullie dat?

Goed gelukt..
En staat heel mooi met een blauw lang vest/ jas erop.
Zo is ze netjes voor een bruiloft.



                                         De rok,

En van de rok die mislukt was,de band eraf geknipt,
een rekbaar stofje aangezet.(van de stoffenkraam)
En deze in elkaar genaaid.
Zo gedaan eigenlijk...



                                                             Krans met schaatsen.


                                                     Jammer de ijspret is voorbij,
                                                     we hebben ook nog geschaatst,heerlijk hoor!
                                                     Maar jammer genoeg geen molentocht!
                                                     Nu de schaatsen maar aan mijn krans gehangen ha ,ha!
                                                     Op mijn basis krans ,toef erop...

                                                     Dit zijn friese lopers die ik een keer voor de sier gekocht
                                                     heb in een vakantie in het noorden.
                                                 
                                                   


                                                   Nu ook overal mijn naam ingezet,
                                                   het is wel wat extra werk,
                                                   dus of ik het op alles foto's ga doen??

                                       

                                               Dit was het weer,
                                    tot de volgende keer!






                                                     .
                               

8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig stukje heb je gemaakt, ik zie dat je hele mooie bloemstukken maakt.
    Erg leuk om te lezen dat je in het dorp van mijn jeugd geweest bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk al die ijverige dames. En mooi dat het weer een mooi bedrag opleverde.
    Je dochter krijgt een hele garderobe zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er allemaal weer leuk uit! Nog een tip...je kan ook een watermerk maken en die heel makkelijk in je foto's zetten. Op pepermunt.doc kun je hier van alles over lezen. Groeten, Elsa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige stukken weer. leuk dat voorjaar erin verwerkt. Gisteren mijn eerste tulpen weer gekocht. Maar......We krijgen weer vorst hè, zou ook wel lekker zijn als we nog weer ff kunnen schaatsen. Was leuk hè vorige week. Ik ben trouwens vorige week zondag bij mij vandaan zo recht op jouw huis af gewandeld met mijn dochters. Slootje, weiland slootje, weer een weiland en zo door....En dan stond ik ineens achter jouw huis. Heerlijk om zo te banjeren door de polder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig zal dat geweest zijn, met zo een grote groep dames, leuk Zeeland, vroeger gingen wij er graag kamperen.
    Leuk al die bolletjes weer, ik heb zo zin in het voorjaar, met anderen kan ik dus de mening van het schaatsen niet delen, haha.
    Mooie kleding krijgt je dochter op deze manier met zo een handige moeder, fijn is dat!!!
    Lieve groet, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo wat een grote groep! Dat was vast reuze gezellig en ook nog een prachtig stuk mee naar huis, wat wil een mens nog meer. De jurk zal je dochter vast mooi staan, op de hanger moeilijk te zien. Van 1 keer je schaar al bot? Raar, het is wel vervelend spul, maar zo snel...dan moeten wij constant nieuwe scharen pakken in de winkel. Heb je zelf niet een slijpertje om erlangs te halen? Wat een toepasselijke krans, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie bloemstukken en wat leuk die krans met die schaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie stukken hoor! Maar aan zo'n grote groep heb je je handen meer dan vol lijkt me zo. Goed dat je dochter mee was! Maar wel gezellig, lijkt me!
    Fijn dat je Amaryllis nu ook begint uit te lopen. Je hebt er lang op moeten wachten!
    Je schaar meteen bot! Wat is dat voor spul dan? Dat heb ik nog nooit meegemaakt!Misschien kun je ze nog laten slijpen.

    Fine week.

    Lieve groetjes van Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen