maandag 6 maart 2017

krans met katjes,ff wat anders en Voorjaars workshop.

                                          Maandag 6 maart,

Hollanders hebben het altijd over het weer,
regen of zonneschijn....
Voorjaar of herfst?
Mijn schaatsen aan de deur brrr zo winters,
Voorjaar... ja fijn ...dus ik doe ook mee...

                                     Krans met katjes.

Voor mijn idee net mijn kerstspullen opgeruimd en
dan zoek ik al weer op wat ik nog van de Pasen heb.
Heb nog een bloemstuk op een boomschijven gemaakt,'
voor mijn moeders verjaardag maar vergeten een foto
te maken.

Maar eerst mijn krans veranderen met katjes.
Deze zijn er maar een bepaalde periode,
het kan nog net!
Om de krans heen gedraaid en geklemd of gelijmd.
Nog een toefje er aan gemaakt met een vogelnestje.




                                                      ff wat anders

En dat is even een stukje ontspanning in de voorjaarsvakantie.
Even een nachtje weg  uit met onze jongste zoon en man.

We zijn naar het reddingsmuseum in Den Helder geweest.
we hebben vorig jaar een museumjaarkaart gekocht,
en daar al veel plezier van gehad,
je bezoekt toch iets sneller iets of je gaat er op uit,
want je moet die kaart er toch uit hebben ha ha (ivm de kosten)
Erg leuk en interessant voor jong en oud.
Nog wat in de Helder rond gelopen en visje gegeten!

En dan lekker gezwommen in het zwembad van het hotel.
Lekker even wat lezen en haken.
De volgende dag naar het Wouda gemaal in Lemmer geweest.

Die draait 2 x per jaar en precies in de Voorjaarsvakantie.
En onder begeleiding word alles dan uitgelegd.
Een herrie daar!
Maar super leuk om te zien hoe alles werkt!
je ziet we hadden mooi weer,
en mijn zoon moest een foto maken van mij met de camera.


In het stadje Lemmer gelopen in een leuke woonwinkel rond gekeken.
en op de terug weg nog een wandeling op de stadswallen in Elburg.
Ook een erg leuk vesting stadje met leuke winkeltjes,
Maar ja, ik ga met mannen en dan weet je het wel he?!



En dan weer  er weer tegenaan!
Zaterdag stond er een workshop gepland,
van mijn vriendin met schoonzussen.
Wat de nodige voorbereidingen altijd heeft.
Maar erg leuk om te doen.


                                                  Voorjaars Workshop

Zaterdag om kwart over 10 komt mijn vriendin met haar schoonzussen aan!
Uit Flakkee...

We hebben ze ontvangen in ons gezellige workshopruimte,
Met koffie en perzik kwarktaart met zelfgebakken bodem.
De perzik laag heb ik er apart op gebracht.



Na gezellige kletsen nu aan de gang dames!
We gaan wat moois maken met bloemen!




Omdat we een klein groepje hebben in stapjes alles opgemaakt.
En op het gemak...
We hebben 2 verschillende kleine stukjes opgemaakt,
1 met bloemen en 1 met een vogelnestje erin!
Heerlijk  het voorjaar in huis halen,met veertjes en eitjes erbij!

We hadden nog een ijzeren frame waarin we dit opgemaakt hebben.

En zoals afgesproken zouden ze hier  ook lunchen,

Zelfgemaakte tomatensoep gemaakt met tomatensap ,paprika, prei,
dus a la Crea-roosje net als de huisgemaakte tonijsalade..
Zelfgekochte eirersalade (toch even voor gemak gekozen) filet american,
en kaas en ham als beleg.
Sinasappelsap,thee en lekkere broodjes gebakken bruin en wit.
Voor broodje gezond komkommer en een snoeptomaatje!

Nou dames smullen maar,
daar hadden we wel trek in het was ondertussen half 2!


Alles opgeruimd met elkaar en ja dan nog even op de foto!
je hebt het er gewoon druk mee foto's voor op je blog,
zei nog een van de zussen,
maar moet je zien hoe leuk het dan is als je de foto's terug kijkt!
Staan jullie toch nog wat op de foto,
omdat het toch nog best tegenvalt foto's van eten te nemen!

De maaltijd hebben we afgesloten met een stukje uit de bijbel
Psalm 118 Looft den Heer,want Hij is goed,want zijn goedertierenheid
is in der eeuwigheid.
Zo fijn om dit zo met elkaar en het dankgebed zo af te sluiten.
een ieder in zijn of haar omstandigheden.

Na alles opgeruimd te hebben ,
nog samen op de foto met het stukje.



En nu? wat gaan we nog verder doen?
Het was nog prachtig weer,
Hebben we met elkaar nog een wandeling in de natuur
bij ons op de Donck gedaan.
Heerlijk even in de frisse lucht,

heel wat afgekletst met elkaar,
foto's gemaakt.
En allemaal een mooie Voorjaars creatie gemaakt!

En zo gingen de dames na een glaasje fris en een  choco eitje  om 4 uur naar huis!
Dit was dus echt een schoonzussendagje bij Crea-roosje!

Kreeg nog een bedankje,
erg lief bedankt meiden,
ik vond het ook erg leuk met jullie!
En mijn vriendin boft maar met zulke schoonzussen!








Had het voorbeeld stuk op een frame staan,
En ik doe het altijd voor hoe we het gaan maken,
en heb ik de 2 bakjes op een houten onderbord gezet.
nog boogjes van katjes gemaakt en het is weer heel wat anders.



                           
                                       Mijn naaimachine heeft dus nu heel de week
                                       stil gestaan.
                                       en gaan we er morgen weer tegenaan!
                                       Tot de volgende keer!

                                       Ps. voor degene doe wel eens een voorjaarworkshop
                                       volgt bij mij..
                                       Deze keer lukt het mij niet om te organiseren,
                                       druk met ....en de verkoping wat ook veel tijd kost.
                                       Soms moet je keuze's maken...

                     
                                       Lieve voorjaarsgroeten van 
                              Crea-roosje!





8 opmerkingen:

  1. Het was zo leuk!! En gezellig.... We hebben genoten deze dag!
    Alles was er zoals jullie op deze mooie blog kunnen zien en lezen..
    Lekker koffie met taart en daarna een prachtig vrolijk voorjaarstukje met een vogeltje:)!
    En daarna stond er een heerlijke maaltijd voor ons klaar!
    Mijn schoonzusjes en ik hebben genoten van deze prachtige dag!
    En ik bof maar met zo'n ontzettend lieve vriendin.... Crearoosje nogmaals bedankt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezelligheid! Mooi om zo met elkaar bezig te zijn. Je bent echt een zorger, altijd voor iedereen in touw en lekkere dingen maken, super hoor.Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig blog schrijf je weer! Mooi he in Lemmer! Weet je dat mijn broer een paar jaar terug met de boerderij verhuisd is naar Lemmer [buurtschap follega] vanuit Brandwijk? Wij komen daar dus regelmatig, altijd heerlijk!
    Groeten, Elsa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke lange blog. Ik zie er de lente in.
    Fijn om even met elkaar eruit te zijn.
    Wat heb je veel werk van je workshop gemaakt. Lekker knutselen en dan ook nog verwend worden met heerlijk eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn, zo met zijn drietjes uit, lekker genoten zo te horen???!!!
    Wat een gezellige workshop, dat is bijkletsen, haha, wat een mooie stukken maken jullie toch telkens, veel inspiratie zo te zien.
    Leuk om van die workshops te mogen meegenieten, je verwent ze veel te veel, haha, zo willen ze allemaal wel, hihi.
    Fijne week weer, lieve groet, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was zeker een heerijke dag!!we hadden ineens weer een zussie er bij! Dank je wel alsnog! ! We zijn super verwend. . Het voorjaars stukje staat prachtig! Groetjes van Krijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vandaag heb ik je blog ontdekt via thuis bij Corrie.
    Ik heb heel veel bekeken en wat zag ik prachtige dingen.
    Van nu af hoop ik jou te gaan volgen .
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh wat een gezelligheid..
    prachtige krans, en hele mooie bloemstukken!
    groetjes,
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen