maandag 29 mei 2017

Handwerken op school,bloemen voor de speeltuin en de wieg ..

                                         Maandag 29 mei,

Een beetje warm om een blog te schrijven,
maar binnen is het nog koel.
De was lekker buiten gedroogd en in de kast,
En even lekker een blog schrijven!
Anders word het oud nieuws!

                                          HANDWERKEN OP SCHOOL

Ja ik was gestopt met handwerken maar af en toe val ik nog in..
Dus ook nu,
Normaal is het project op school net voor de voorjaarsvakantie,
maar nu anders gepland en de handwerk juf  had vakantie afgesproken.

Spullen  doeken en tafel ingeladen om de handwerkjes leuk neer te zetten.
Toch nog een hele klus maar samen met de andere handwerk juf hebben
we het leuk neer kunnen zetten.
Ze hadden houten  pallets neer gezet in ons lokaal,
nou daar wist ik wel raad mee.
Kijk eens hoe gaaf dat staat!



Kijk eens wat een mooie dingen de dames uit groep 6 en 7 gemaakt hebben!
En ze maken ook altijd een brei diploma maar nu om haken te leren,
ook een haak diploma gemaakt!
Knap hoor dames en ook een leuke portomonee gehaakt.
En kijk eens naar dat hartje?
Dat had ik vorig jaar van mijn swapmaatje gehad en nu de meiden gemaakt.
Zo help je elkaar aan ideeën! super leuk!



We hebben ook nog een tafel met baby zelf made neergezet van wafelstof,
wat we over hadden van de Schutse verkoping!
reclame gemaakt maar de verkoop viel tegen omdat het niet vermeld was op de folder!
Wie maakt ons los ... wil het verkopen voor een goed doel?
Of wil je wat kopen dan kan je mij altijd mailen!

Grote Spuugdoeken, heb er ook pakketjes van gemaakt,
omslagdoeken,kruikenzakken,commode mandje ook gevuld...
Rammelaars in ster en hartvorm in allerlei kleuren.





De project avond op vrijdag 19 mei had als thema tegenstellingen.
In de klas van mijn zoon was het hoog en laag.
Kijk eens hoe mooi hun klas was!!




BLOEMEN VOOR DE SPEELTUIN.

Ja dat was een erg druk weekje,bloemen halen met elkaar bloemen maken en ondertussen
naar school voor het project,maar het is allemaal gelukt!

We hadden een prachtige zaterdag  om onze kraam op te zetten.
heel de vrijdag ,donderdag avond hebben we stukjes,
taartjes ,grote taarten en boeketjes gemaakt met elkaar!
Op de rommelmarkt staan wij dan als kraam met bloemen.





In verschillende tinten en een ieder doet het op zijn/haar manier!
het is reuze gezellig met elkaar.
En dan nu spannend zullen we alles verkopen!
Spullen van de rommelmarkt erbij


We maken alles wat van de rommelmarkt af komt,
alleen de bloemen niet ,die zijn vers natuurlijk!
Kijk we vinden nog een leuk hart,
boeketje eraan en verkopen maar!



We kunnen terugkijken op een geslaagde dag!
Zelf ben ik rond 10 uur naar huis gegaan,
heb nog wat leuke dingen op de rommelmarkt gekocht.

en toen  naar huis...ff klusje gedaan
en dan weer gauw naar mijn kleindochter toe..
Weekje wel....
FF genieten en tot rust gekomen met een paar vrije dagen met hemelvaartdag.


                                                   DE WIEG ....

Ja dit hield ik geheim totdat het geboren was.
Alles klaargemaakt voor de baby.

Maar eerst de wieg die we nog vonden op zolder,
en ja dan kom je weer op het verhaal voor de brand...
gelukkig had ik alles af voor mijn dochter afgenaaid
en de laatste kruikenzakken nog meegegeven.

 De kraammand heb ik later gemaakt.(na de brand)

De wieg moest strak worden met geen roezel ofzo...
Stof bij de stoffenkraam uitgezocht.
En met mooi kant afgewerkt aan de zijkant van het hemeltje.
Verschillende lakentje erbij gemaakt met en zonder kantje...naar moeders wens..

Ik maakt er nog een hartje bij in de kleur groen(op de foto hangt muziek doosje er aan)
het muziek doosje heb ik gemaakt voor in de kraam mand.






Kraammand ,het paste er niet in dus werden het  2 manden o,o....
en ik wist dat ze die tas zo leuk vond dus maar zo gedaan.





Aan elk cadeautje een label (wat ik niet op de foto heb gezet)
En voor elke dag een gedichtje erbij!

Hier onder op de foto een hartje gemaakt voor de spelden,
en op de schaal ligt het hartje wat we eerst voor de wieg hadden gemaakt,
maar mijn dochter wist natuurlijk niet dat ik nog zo'n hart speeldoosje ging maken!
en nog veeeeeel meer....


De rest wat ik nog gemaakt heb  komt in mijn volgende blogs..
anders word het weer veeeel te lang lieve lezers!

Bij de buurvrouw Knippies gehaald dus daar even  in neuzen,
om een jurkje te maken voor mijn kleindochter.
Voor op de Naaidag (voor bloggers) in Hardinxveld Giessendam.


Dit was het weer,
tot de volgende keer!

lieve groeten van Crea-roosje!










8 opmerkingen:

  1. Die meiden kunnen er wat van zeg.
    Wat een mooie spullen weer.
    Ik heb geen kraamcadeautjes in het verschiet, dus ik kan je niet losmaken.
    Wat fijn dat je de wieg nog hebt. Zulke dingen koester je nu extra.
    Het ziet er allemaal heel lief uit. Jij kunt je voorlopig uitleven voor de kleine. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeeeeeey Esther,
    wat een super-volle blogpost, wat leuk om te lezen dat er ook op school nog zo leuk gehandwerkt wordt.
    Mooi is de wieg geworden, die zal helemaal naar wens zijn, jij kan de loop van de tijd wel je creativiteit kwijt, er is zoveel leuks voor kleintjes te maken, nietwaar?
    Lieve groeten en bedankt voor het meegenieten, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meid, jij hebt ook weer niet stil gezeten. Wat een mooie spulletjes weer gemaakt. Je dochter treft het maar, zo'n creatieve moeder. Prachtig zeg die wieg. gezellig, ik ga donderdag ook naarde naaidag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat gezellig meid dat jij ook komt!
      kunnen we weer bijkletsen ha ha

      Verwijderen
  4. Echt leuk lijkt me om voor je kleindochter te kunnen naaien!! Ik heb ook nog een goed basispatroon, wat je evt as donderdag wel even mag overtrekken.
    Gezellige post weer om te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd leuk om jou patroon over te nemen.
      zal je nog mailtje doen.
      tot donderdag heb er super veel zin in!

      Verwijderen
  5. Dat ziet er super leuk uit Esther,wat heb je veel gemaakt!
    Ook de wieg met kraam kadootjes zijn erg mooi.
    Wat ben je toch een bezige bij!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ben je weer druk geweest en wat is het allemaal mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen