dinsdag 27 juni 2017

Babyjurkje en nog meer Crea.....

                                         Dinsdag 27 juni,

Daar waren we weer met een blogbericht,
eindelijk is mijn eerste jurkje voor mijn kleindochter af!

Soms komen er zoveel dingen tussen...en met die warmte die wel
lekker op zijn tijd is maar je doet ook wat minder en je leeft meer buiten.
                                     
                                         Baby jurkje.
                   
Met het overslagjurkje ben ik begonnen op de naai dag,
had het stofje nog liggen en ze had al veel roze kleertjes.
dus om maar in de kleur te blijven is het groen geworden.
Het patroon komt uit de knippie.
Heb er nog een leuk broekje bijgemaakt uit een andere knippie,
die ik op naai dag van de weggeefhoek heb meegenomen.
Zie je die leuke roezels  erop?Met mijn lock machine gedaan.


                                          Slaapzak,

Wat ik nog voor de kraam mand maakte was nog een slaapzak,
die ik een beetje nagemaakt heb van een bekende....
Ze maakt zulke mooie dingen kijk maar eens op haar blog Vlijtig lies.
Gebruikte witte wafelstof en schaapjes stof voor de binnenkant.









                                           Bloemstukje,

De vraag via mijn blog mail of ik nog een stukje kon maken ,
voor een vriendin.
Ze kon mij van de Schutse verkoping,
Gevraagd wat ze ongeveer wilde,
wat foto's door gestuurd of ze zoiets leuk vond.
Wie van de 3 word het?
Kwamen het ophalen en dan in het echt te zien,
dat is altijd veel mooier en leuker!
Erg leuk om dan mensen te ontmoeten waar je eerst mee gemaild hebt,
en die je dan gewoon elke zondag in de kerk ziet.(maar de naam niet weet)
En dan zomaar een stukje bij jou laten maken en kopen!
Het bruine bedienblad paste het beste bij haar vriendin.
Een mooi cadeau!






                                                    Vaas met bloemen.

Ja en dan kwam er nog een bekende die trouw mijn blog volgt,
of we deze vaas op kunnen vullen voor haar moeder.
best een smalle vaas,had een Phalaneopsis ingezeten,
dus wilde wel met wat anders komen,
ook niet te modern...
Dus hebben we deze vaas zo mooi opgevuld met allerlei bloemen.




  
                                                Gordijnen,

Wat er tussendoor kwam was dat we nog een gordijn voor de achterdeur moesten
hebben daar staat heel de morgen de zon op.
Dacht een snelle actie te doen bij de Aldi,
maar wat een rare haakjes nou daar ga ik niet mee prutsen.
Dus haken gehaald en gewoon plooien gestikt en ik kwam mooi uit.
En o ja dat raampje bij de voordeur,daar moet ik ook nog wat mee
had nog een kanten gordijn van weten jullie vast wel (ikea)
Zo klaar maar moet wel gedaan worden.



                                                         Zomertaart.

En dan stop ik met een lekkere taart uit landleven.
Had een bestelling gedaan bij de jumbo,kwarktaart met bodem.
Krijg ik zo'n pak en een bodem.
En nu lees ik dat dit recept met zo'n bodem is gemaakt.
Vind ze nooit zo lekker ,maar ik moet eerlijk zeggen het was heerlijk.
had wel op de bodem eerst wat jam gesmeerd.
En heb het bij aardbeien en zwarte bessen gehouden.
super makkelijk om te maken!





                                                 Dit was het weer,
                                 tot de volgende keer.

                                 Lieve groeten Crea-roosje



5 opmerkingen:

  1. Zo, weer niet stil gezeten zeg! Het jurkje, wat een droppie is het geworden. Lief met dat randje langs de hals, goed gelukt ;) . Dat broekje erbij, heel leuk, maakt het af hè. Nu graag nog een foto op model.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Naaien ... bloemschikken ... taart bakken ...
    Super je bent een bedrijvige bij ...
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk gemaakt de baby kleertjes Esther!
    Je bent weer lekker bezig geweest ,en dat met de warmte.
    De dienbladen zijn ook super mooi.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeey Esther, wat een snoezig setje voor je kleindochter en de slaapzak...daar zal ze lekker in wegdromen, wat een leuk cadeautje.
    Leuk bloemstukje en mooie vaas, altijd leuk als mensen een beroep op je doen om iets te maken.
    Enne.............bekende Ikea-gordijnen, haha, ik vind ze nog steeds heel leuk hangen bij ons, mooi opgelost voor jouw deur, staat gezellig.
    En een noodzakelijk gordijn tegen de zon, is ook nooit weg, want ja, het was pittig die temperatuur.
    De taart is weer om je tanden in te zetten, toch leuk om altijd zelf iets te bakken, en goede afnemers te hebben, die het lekker vinden!!!
    Bedankt weer voor het meekijken op jouw gezellige blog.
    Lieve groet, Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een dot van een jurkje, en dat broekje erbij. Te schattig. Je slaapzak is vooral heel fijn in gebruik en ook nog zo mooi versierd. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen