maandag 13 november 2017

Herfst slinger en workshop H.I.Ambacht

                                          Maandag 13 november,


                                         Herfst slinger.

Daar waren we weer...lieve lezers,
ongemerkt hoor ik toch dat er veel mensen mijn blog lezen.
en ook met ons meeleven....

Vorige week maandag kwamen ze helemaal uit Zeeland,
deze mooie slinger ophalen.
Had deze in opdracht gemaakt.
Natuurlijke tinten met bordeau erin,
en verder moest ik het maar zien.
Nou kijk zelf maar eens hoe mooi gelukt dat het is!


Ze waren er ook super blij mee,
Lekker even een bakje koffie gedaan,
gezellig bijgekletst en gelijk even in onze workshop ruimte gekeken.
En toen weer op weg naar huis.

Ze stuurde me deze foto toe,
en het staat prachtig op de schouw!
Fijn om mensen blij te maken,
het zijn de kleine dingen die het doen!



                                       
                                                  Workshop H.I.Ambacht.

Vorige week donderdag kwam de Schutse club van H.I.Ambacht bij ons
voor een workshop.
Dit doen we meestal elk jaar een keer.
Vroeger gingen we er zelf heen,maar nu is het een leuk uitje,
en ik hoef niet met al mijn spullen te sjouwen...

We hadden een voorbeeld gemaakt.
en er waren er al 2 op bestelling,
dat is alvast een leuk begin!

Had rieten ondergronden gekocht,
in de kleuren wit en grijs.
Het was nog zomer en vond ik die grijze eigenlijk helemaal niet zo leuk.
En wat denk je ga ik het voorbeeld van de bovenste stapel halen.
Grijs dus ...
Niks in de gaten totdat ik ging tellen hoeveel we er nodig hadden.
mmmm meer wit als grijs.....
Moet je zien wat het weer voor invloed heeft op een mens.

Maar nog even wat grijze bijgekocht,
en voor elk wat wils.
Zie je het verschil?




Alles staat klaar,koffie en thee gezet.
 De kaarsjes aangestoken.
En daar kwamen de 14 dames aan!




Er was nog een mevrouw die 25 jaar getrouwd was geweest
en die trakteerde op appeltaart!
wat een snoeperij zeg!

Van harte gefeliciteerd!

Ik maakte voor Annemarie nog een taartje,
precies haar smaak,
ja ondertussen kennen we elkaar wel!



Na veel gekletst gaan we dan beginnen,
we lezen dan een stukje uit het dagboek en hebben
nog een psalmversje gezongen, U alleen u loven wij....
Fijn dat dit gewoon kan,
en we waarderen hoe bijzonder het is dat we hier met elkaar kunnen zijn!

Na uitleg aan de slag dames!



We hadden ook nog een muizen verhaal,
want als je mais bewaard krijg je gewoon muizen
En die zoeken nu ook de warmte binnen op,,,.
Dus ...muizen vergif of vallen ernaast en goed afdekken.

En dan heb ik er geen erg in dat er dan mensen zijn die denken
dat je door 1 maiskolf in je stukje een muis krijgt!
O o je snapt wel dat we dan ook wel gelachen hebben daarom!

Dus stukjes met en zonder maiskolf erin.
Ze waren allemaal leuk gemaakt!



Zo kunnen we terug zien op een fijne ,gezellige avond met elkaar.

Na afloop maakte ik nog een stukje voor mijn ouders,
en voor de buurvrouw waar we vrijdag avond op visite gingen,
vanmorgen belde ze nog op dat ze het zo leuk vond.
En vroeg of dat ik het rieten ondergrond terug wilde...zuinig...
zijn die oude mensje he?
 ik antwoordde  dan maak ik nog wel een kerstukje voor u,ha ha!

Woensdag avond hopen we naar Leerdam te gaan.
Om daar  een workshop te geven.


Zaterdag hebben we nog inkopen gedaan.

Naast onze workshopruimte,
waren we een soort zomer/buiten verblijf aan het bouwen.
Dit zijn we nu verder af aan het maken.
De mannen hard aan de slag en de vrouwen....
inkopen gedaan.
Onze kleine mop ook mee,
maar ja die neemt wel plaats in....



We maken hier een beetje ons thuis...
we willen er met de workshop de lunch in houden.
En met de kerst met ons gezin.....
heb het zomaar even neer gezet,
de spullen die we gekocht hebben.
Mooie lampen,schalen en kruiken...
het word al heel gezellig zo.....
In gedachten zie ik hier al een toef liggen enzo...
ook weer fijn om zo weer verder te gaan.




Zal nog even vertellen dat ons afgebrande huis nu pas gesloopt is.
En gaan we vooruitkijken... plannen maken..
De tekening van ons nieuwe huis ligt nu bij de gemeente,
na wat afwijzingen  van het plan......nu wat dingen gewijzigd..
....hopen we nu dat de 26 weken ingaan dat is de "prodecedure" en hopen
we in mei te kunnen gaan bouwen.



We hebben nog enkele plekjes voor de workshop overdag!
(Je hebt gezien hoe gezellig het word)
De dinsdag zitten we vol
Voor de donderdag avond hebben we nog enkele plekjes!
Dus dames!.....wie weet tot ziens!


                                 Dit was het weer,
                      tot de volgende keer!

                      Lieve groeten Crea-roosje.





                             

9 opmerkingen:

  1. Het ziet er inspirerend uit, gezellig al die drukte rond creativiteit. Geniet ervan! Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een geluk bij een ongeluk, dat jullie tenminste dat nog hebben.
    Het ziet er al heel gezellig uit zo, mooie lamp!
    Dat gaat dus nog even duren, dat kan ook niet anders. Een heel huis is geen peulenschilletje.

    Veel succes ermee.

    O ja, vergeet ik nog te zeggen dat het stuk wat je maakte zo prachtig is geworden. Echt super mooi!

    Fijne week.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet er allemaal weer mooi uit! Wat naar dat het allemaal zo lang duurt voordat jullie mogen gaan bouwen. Hoop je snel weer eens te spreken! Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verhaal toch weer. Je bent echt een bezig bijtje. En die kleine lieverd tussen al die spullen....Wat ziet het er al gezellig uit zeg. En je workshops lopen goed, leuk hoor! Ik heb nog steeds geen zin/tijd energie om te komen,sorry. Eerst de boel hier in orde brengen. TZT zie je me wel weer. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie slinger in het bordeau-kleurtje, staat geweldig op zo een schouw!!!
    Wat een gezellige boel met al die dames, en leuke stukjes gemaakt, zeg.
    Ik hoop dat je vele mooie workshops mag geven, nu jullie leven weer in een iets rustiger vaarwater is beland.
    Fijne week nog, en liefs van hier.
    Gr. Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge, wist helemaal niet dat jullie huis afgebrand was. Wat erg!! Maar, gezellige blog hoor. Leuk, dat je zelf workshops doet. En wat gezellig de workshop dames van de Schutse. Ja, zo mooi dat je dat nog samen kan doen, zingen tot Gods eer. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige bestelling. En een mooie workshop. Fijn om dat zo met elkaar te doen. Ik zie bij jou ook die leuke bont potjes. Staat mooi tussen het groen.
    Ach, die kleine meid. Ik heb gewoon moeten zoeken om ze te vinden. Maar je hebt mooie aankopen gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die slinger is echt prachtig! Ik zie alleen maar prachtige creaties voorbij komen! Wat geef je toch leuke workshops! Zo erg dat jullie huis afgebrand is. Heel veel succes met alles!

    Groetjes, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie slinger heb je gemaakt. verder ziet je blog er weer gezellig uit. succes met alles! groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen